Näst sista dagen på min APL :/ :( :)

Hejsan! Idag när jag var ute med ungarna på gården på praktiken tänkte jag verkligen att fan vad jag trivs, även fast det var kyligt och inte solen hade hunnit fram än så trivdes jag verkligen. Jag kan verkligen se mig själv jobba med waldorfpedagogik när jag blir äldre. Fast jag vill ju även läsa genuspedagogik så det blir en liten blandning om jag i framtiden börjar jobba som dagmamma. :)

I morgon ska jag vara i syskongruppen, med de äldre barnen. Det känns lite läskigt men jag ser ändå framemot det. Det är liksom 12 barn istället för 4 som jag varit med inne hela veckan. När vi är ute har jag ju ändå träffat även de större barnen men jag tycker att de mindre barnen är enklare ibland. Även om det kändes häftigt idag och tanken slog mig vilken skillnad det är på ungarna, när jag pratade med en pojke på fem år ungefär och han förstod mig och man kunde ha en riktigt konversation liksom. :)

Idag fick jag en liten röd trähäst som var en ljusstake till små smala ljus av pedagogen som varit min handledare, det var roligt och hon hade skrivit ett litet kort där det stod Tack Maria fö trevligt sammarbete - här finns ett bidrag till "ditt dagis". Jag har berättat att jag är sugen på att bli dagmamma och nu har jag en början, en liten bordsstake! :D Jag är glad att jag fått varit på denna waldorfförskola och jag är glad att jag har detta som erfarenhet nu. :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: