Vege... Näe då, men jag skulle vilja ha mat utan plåga.

Angående "Cillas" kommentar om mitt inlägg Alternativ vegetarian;
Du är varken vegetarian eller en alternativ vegetarian så länge du äter kött. Vilken sorts kött du äter och hur djuren har levt har väl ingenting alls att göra om man kan kalla sig för vegetarian eller inte. Jag äter också mest bara älgkött och gris då jag köpt från gårdar där jag vet djuren har det bra för att jag har lite samma tänk som dig där. Men jag tycker inte att man ska kalla sig vegetarian för det för det är en helt annan sak.

Okidoki Cilla, men vad ska jag då kalla mig för att få mat på skolan? Jag får inte kalla mig vegetarian, och heller inte en alternativ vegetarian. Vad ska jag säga till mattanterna då? Jo jag säger att jag äter vegetariskt, fast att jag äter samma som alla andra elever när det är fisk.

Jag vet att fiskarna plågas! Fast de är nyttiga att äta, och så länge jag äter fisk behöver jag inte äta nå pillertillskott sa doktorn. Fast så småningom ska jag ju börja äta endast egenfångat fisk också. Det kommer säkert en dag när jag har tid och lust att fiska på sommaren också. Förhoppningsvis =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: