Alternativ vegetarian

Svar till "Cilla" som tycker att jag inte kan kalla mig vegetarian om jag äter kött angående det senaste inlägget jag skrev om saken. Jo jag tycker att jag kan kalla mig vegetarian, jag äter inte industriproducerat kött, för det är en jävla skillnad på att äta en gris som inte fått sett dagsljuset, som bott i sitt eget bajs och sina släktingars lik. Jämfört med en älg som bott i skogen och levt ett naturligt liv dag ut och dag in. Som fått lukta på blommorna, höra fåglarna kvittra och som sett solen gå upp och ner varje dag i hela sitt liv. Jag är väll inte en vegetarian. Jag är väll en alternativ vegetarian då, om jag "får" kalla mig det. Jag äter djur som haft det bra, förutom fiskarna och skaldjuren.. Det är därför jag har lite dåligt samvete och vill börja fiska min egen fisk på riktigt. Godnatt =)
cilla

Du är varken vegetarian eller en alternativ vegetarian så länge du äter kött. Vilken sorts kött du äter och hur djuren har levt har väl ingenting alls att göra om man kan kalla sig för vegetarian eller inte. Jag äter också mest bara älgkött och gris då jag köpt från gårdar där jag vet djuren har det bra för att jag har lite samma tänk som dig där. Men jag tycker inte att man ska kalla sig vegetarian för det för det är en helt annan sak.

PUBLICERAT DEN 2011-12-07 KLOCKAN 10:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: