Det ett-tusen-ett-hundra-åttio-åttonde inlägget får handla om människor som ber om pengar

´
Jag är i huvudstaden, ska vara här i hela tre veckor och praktisera på en Förskola. =)

Och en sak som jag insett nu är att jag tycker det är så hemskt jobbigt att se människor som sitter i flera timmar i sträck, flera dagar, med en burk och ber om pengar, när jag inte har annat än kortet på mig.
Skulle jag ha möjlighet så hade jag velat ge varenda människa som ber om pengar något litet i alla fall,
även fast att jag inte är rik.
´
Jag tycker att det är sorgligt när människor sitter med en burk och vissa bara går förbi
som att de inte ser dessa tiggande människor, som om de inte fanns..

Jag ska försöka se till att ha ge-bort pengar på mig, nu i framtiden. Det känns som att Jag blir en lite bättre människa av det, av att ge alltså!

Känner du att du vill ge något till människor som tigger?


En människa jag pratade med om ämnet sa att vissa som tigger är utkörda av någon som tar pengarna i från dem, i den här artikeln verkar det som att det inte är sanning!
Jag förstår att Stockholmare blir vana, fast vad är medmänsklighet?
bildlänk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: