Finns det kravmärkt katt och hundmat??

Idag var jag och handlade mat till både mig och djuren och en tanke som slog mig var att finns det inte kravmärkt katt och hundmat? Jag menar jag vill inte ge djuren industriproducerat kött som jag inte ens äter själv.

Nu har jag suttit och sett på Caveman på Discovery, det handlar om människor som vi gjorde för 2000år sedan eller något sånt, det är andra programmet och nu idag lyckades de döda en hjort. Det kändes hemskt och tre av deltagarna i programmet blev faktiskt berörda, jag med. En deltagare ville inte äta hjorten, hon ville inte äta rött kött och blev väll på sätt och vis äcklad tror jag. Jag tror att vi människor kan leva på bara vegetariskt, jag tror inte att det är något "måste" att vi behöver kött.

Ibland funderar jag faktiskt på att bli hel vegetarian
, sluta med både älg och fisk. Speciellt eftersom att min mage inte verkar må speciellt bra på älgköttet. Fast jag vet inte om det är fler faktorer som spelar in, fast jag känner inget super behov av att äta älgköttet. Fisken vet jag inte heller, känns som att jag skulle vilja leva utan den eller bara och endast äta "hem" fångad fisk.

Någon dag kanske jag tar steget och börjar tacka nej till älg också, det känns liksom hemskt att döda för mat, även fast att jag vet att något alltid måste dö, vad jag än äter som jag inte odlar själv. Fick en hemsk bok förra julen som handlar om att det inte går att äta utan att döda, skogar skövlas och djuren i skogarna dör, m.m m.m. Tack för boken liksom, jag kanske borde sluta äta i över huvudtaget.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: