Jag är tydligen överviktig, superduper viktig alltså ;)

Tack bmitest.se
´
Jag behöver alltså kontakta läkare. Näe jag har redan sagt att jag ska börja gå ut och gå, jag och en kompis har faktiskt bestämt att vi ska göra det, senare denna nya dag eller tisdag tänkte vi troligtvis börja. Det ska bli skönt att gå ut och gå.
´
Jag har faktiskt dragit ner på socker, (köper inte godis, för det mesta).. förutom de senaste tre dagarna eftersom att jag bakat en snickerskaka och sedan har jag varit superduper hälsosam och ätit pizza för första gången på riktigt länge, två gånger den senaste veckan... :P haha. Aja i Fredags tränade jag som tusan och kunda knappt kliva av bussen på Lördagen pga träningsvärken. På kvällen grät jag nästan för att det gjorde så ont att röra sig, dagen som nyligt tog slut har jag också kännt av benen, samtidigt som det är hemskt känns det bra att jag faktiskt gjort något!
´
Fast jag litar inte riktigt på BMI testet eftersom att en som bör gå upp i vikt fick normaltviktig som svar. Och jag har säkert mycket muskler som väger också, haha! ;)
´
Aja nu ska jag borsta tänderna och strax gå och lägga mig. Förresten kan jag tänka mig att jag gått upp lite den senaste tiden eftersom att jag försöker sluta röka, har endast rökt en halv, plus en halv cigg sedan den 16/1(tror jag det var).. Känner inte direkt att jag blir stöttad av min omgivning, fast det ska nog gå bra ändå. Jag vill verkligen lyckas den här gången. På riktigt och aldrig mer vilja ha en ciggjävel, för det vill jag fortfarande. Även fast att jag absolut inte alls vill det! Vill vara lika motiverad som jag var för några månader sedan...
Känner att jag behöver sluta röka innan jag kan köpa ciggen med säkerhet, därför att då kommer det bli svårt som bara den att sluta! =)
PinkThinny

Man ska inte lita fullt ut på bmi testen, de är en fingervisning bara... och muskler väger ju också..

Sen handlar de väl om hur man själv mår...

PUBLICERAT DEN 2012-01-30 KLOCKAN 17:04:33
BLOGG: http://pinkthinny.blogg.se/
Johanna

BMI är skräp, utan tvekan. Jag har pratat med personlig tränare, läkare och dietist om mitt BMI: 27 (170cm, 78kg) vilket betyder att jag är överviktig, medan alla de jag pratat med anser att jag har en hälsosam vikt för att vara "jag", med mina breda höfter och breda axlar, som består av mestadels ben. Sedan är jag inte smal, och inte vältränad heller. Har väl några överflödiga kilon, men överviktig är jag inte!



Mikael Hollsten, också känd som Prime i Gladiatorerna, har ett BMI på 27,7, helt klart överviktig med sina 98kg till sina ringa 188cm! ;)

PUBLICERAT DEN 2012-02-06 KLOCKAN 22:47:34
BLOGG: http://jozelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: