Livet är för kort för att äta nyttigt jämnt!

Jag flög omkring lite på internet förut och hittade en blogg som den fanns många fina bilder i,
en som jag gillade var denna.

LIFE´S SHORT - HAVE A COOKIE
Lite så har jag börjat tänka den senaste tiden, läste något inlägg på LadyDahmers blogg också om att många många människor alltid tänker på vad och hur mycket de äter. Och det känns inte bra att det är så!!
Jag har slutat med att sluta med socker. Hjärtat och jag köpte hem toffifee häromnyssen, eftersom att man har så kul med det! Vi hade väll inte så jävla kul just pågrundav toffifeen, fast gott var det. Det fick bli slutet på denna långa plågsamma inte köpa socker period. Nu känns det inte som ett måste längre, att jag inte tillåter mig själv att äta socker. Nu äter jag det ibland och det känns lättare, nu kanske du tror att jag är sockerberoende, då vill jag säga att du är inte den enda som tror det.. haha. Jaja det är inget jag lider av riktigt och jag känner inte att jag dör utan, jag får ingen abstinens utan och jag är ju inte så jätte ohälsosam i övrigt.
Jag håller på att försöka ändra min egen inställning till mat, mat ska va gott, det gör inget om det inte är nyttigt vid varenda jävla måltid och det gör heller inget om jag tar lite mer än jag säkert egentligen behöver, någongång ibland. Jag tror det blir lättare då, det känns lättare nu. Jag skulle ju kanske vilja testa lite LCHF någon gång kanske, eftersom att jag faktiskt tror lite på det, men jag har fått för mig att det är svårt som vegetarian. Speciellt som vegetarian på skolan!
Jaja nu får det vara nog om mina mat-tankar, jag har ätit tre daim idag, för första gången på... någonsin kanske?, gott var det, och jag skiter i att jag har en liten mage, den fanns där redan innan dessa tre daimar. Nu ska jag slå igång tv,n och vänta på ett program av familjen annorlunda, och senare blir det kvällsöppet där det verkar som att att det ska handla lite om kön! =)

Hoppas att du också unnar dig en kaka ibland, utan att få dåligt samvete som det verkade som en jag träffade här i helgen fick. Hejhopp!
Dessi at [Home and desire]

Kul att du hittade till mig!



Och ja, kul att du reagerade på bilden, för lite så känner jag med. Jag äter en kaka UTAN att få dåligt samvete, däremot så vet jag att jag måste röra på mig lite extra! :)

PUBLICERAT DEN 2012-02-20 KLOCKAN 21:24:55
BLOGG: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: