Onödigt är onödigt!

Varje gång jag hör människor prata om att jorden ska gå under, blir jag lika medveten om att jag inte vill köpa mer saker, ändå är jag inte en sån materalist människa. Vissa saker är bra att ha, och nya gardiner kan vara kul någon gång ibland. Men jag byter ju ungefär gardiner lika ofta som jag byter rum, inte alltför ofta liksom. Men kläder kan jag känna att det är lite svårt med för nya kläder behöver man ibland. Men jag försöker att inte köpa nya kläder så ofta, eller köpa hållbara kläder, kläder i miljövänligare alternativa material eller i ekologisk bomull. Och någon gång då o då kommer jag väll över nå fina koftor eller något sådant i andra hand, från myrorna eller liknande. Köpte en jättefin lila mysig kofta på myrorna i Stockholm som jag faktiskt har på mig just nu :) Jag älskar när jag får höra om smarta återvinningsidéer, så har du någon smart idé att dela med dig av är det bara att skriva en kommentar eller något. Är du medveten, bryr du dig om dina handlingar?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: