Måla måla liten tavla

Jag har målat ganska mycket den senaste tiden, både förra veckan och helgen som var. Det är hur roligt som helst och det har blivit både det ena och det andra i akvarell. En till akryltavla har jag påbörjat också.

En tråkig kommentar som jag fick i helgen var; "Du ska ju inte måla ett träd" Nehe? "Du ska ju måla abstrakt". Jaha. Jag visste inte att jag tydligen måste måla abstrakt. Jag trodde att jag kunde måla vad jag ville och att vissa tavlor kanske blir som att en 5åring gjort dem och vissa kanske blir helt pang wow.

Men nej det finns tydligen regler kring ett sådant kreativt intresse också.

Skit på dig, måla abstrakt du om du känner för det. I Lördags kände jag för att måla ett träd! Jag hade en vision skulle jag kunna säga. Men tack för att du fick mig på irriterat humör så att jag kände mig begränsad. "Nej jag kanske inte kan göra såhär. Tro om det blir bra." Till slut när natten krypit sig på och månen stod högt upp på himlen och det bara var jag som var vaken, då blev det både en buske med lila blommor och gröna blad och en älg! :) haha. Även att det blev en älg till och med, fast kladden som jag gjorde på tidningen först, den vart nog fan snyggare än den som jag gjorde på tavlan.

Jag har sparat min kladdtidning. :)
Wonder if i should put my name on it ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: