Jag är i min stuga :)

Igår åkte jag upp till stugan med Pappa fast han åkte hem nästan direkt. Då gick jag bort till Fia o Berra och hämtade vatten o Vigg så jag slapp vara själv o vi slapp vara törstig! :) Jag låg och läste igår till det sprakande ljudet från elden. Läser boken Anastasia som jag börjat läst från "The ringing ceddars" serien. Riktigt bra o häftig bok. Igår hade Anastasia en show med en björn, en varg och några ekorrar för bokens författare :-) Imorse vaknade jag UTVILAD för första gången på riktigt länge runt nio! :-) Låg kvar i sängen o.myste tills min Moster Fia ringde och berätta att dem strax tänkte äta frukost! :-) Tände en brasa och gick ut och fick se den starkt lysande solen, hörde fåglarna kvittra och fylldes av glädje. Äppelträdet, vinbärs och hallonbuskarna ser ut att ha överlevt i alla fall, rabarbern är försvunnen. Tror den gått ner under jord för att övervintra kanske. :) Nu ska jag ut och samla ihop lite ved inför Vintern! :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: