"För kuls skull"

Ikväll har jag bakat banan- och chokladkaka också blev det några grova mini baguetter med sesamfrön på. Har även hunnit med två TV-program. Ett om Sveriges utbildning på Tv4fakta och sedan programmet "I huvudet på en mördare" på samma kanal.

Och jag blir helt ställd. Av att vår utbildning är väldigt skev och väldigt uppbyggd på att tjäna pengar. Skit samma i kvaliteten på kurserna liksom. Eller om det är möjligt att bara gå en sommarkurs "för kuls skull" och få csn pengar istället för att leta efter ett sommarjobb. Visst att det säkert inte finns sommarjobb till alla men ska det gå till så med skattepengarna?

Ska 100 000 tidigare studenter jagas av kronofogden för att de inte har möjlighet att betala sina studielån?

Visst ska en kunna läsa några kurser !för kuls skull! kanske, fast jag vet inte riktigt. Tyckte förslaget dem hade om nå slags checkar som presenterades verkade lite smart. Det var som en investering i utbildning, så att studenterna skulle få pengar som de skulle betala sina utbildningar med. 

kanske inte kurserna "för kuls skull" skulle vara så intressanta. Kan jag tänka mig.

Jag tänker själv i framtiden eventuellt läsa några kurser "för kuls skull" skulle en kunna säga. Kurser som jag kommer att ha användning av i mitt liv, fast som troligtvis inte kommer att vara viktiga i mitt framtida yrke som jag just nu tänker ska vara Dagmamma. :) Fast vem vet, mitt framtida yrke blir nog en alltiallo! :)

Kurser om Naturmedicin, homopati, också skulle jag vilja lära mig att leva av naturen, av allt som naturen har att erbjuda liksom. Sedan skulle jag vilja lära mig mer och bättre om Metamedicin också skulle jag vilja förändra världen, fast jag vet inte om det finns någon kurs i det! ;) Psykologi vill jag även läsa.


Jag blev helt ställd av att se på "I huvudet på en mördare". Det är liksom så mycket djupare och starkare än CSI. Jag blir alldeles äcklad av att höra om några som våldtagit en kvinna en hel natt, tryckt upp en kniv i anus, bajsat i hennes säng och kastat in hennes nyopererade katt i väggen så hårt att stygnen gick upp och det började spruta blod. Jag blir både äcklad, spyfärdig och grinfärdig och ville nästan inte se klart på programmet, fast jag ville se hur det gick så fortsatte att se ändå.

Han som det handlar om fick två döttrar. Fast han visste som tur var vad som var skillnaden mellan hans egna döttrar och andra kvinnor så han begick inga övergrepp på barnen i alla fall. Han var väldigt speciellt för han kunde låna 30böcker i månaden på bilioteket och var väldigt noga med att lämna tillbaka dem. Så han kunde skilja på rätt och fel. Det sluta med att han mördat en kvinna och efter 7år så kom hans dna fram pågrund av att hans systers dna fanns i registret så då fick han 15år och sedan någonting om villkorlig frigivning.

Jag undrar vad som hänt med världen. Jag tvivlar på att det hände liknande saker på stenåldern.

*Är det alla dessa skräckfilmer?
*Vad är det som gör att människor blir sexuella sadister? 
 
   Jag vet inte. Det enda jag vet är att jag blir äcklad av hur det verkar utvecklas. 

Gömmer mig från de flestas verklighet och ska nu gå ner och lägga mig och läsa lite i Anastasia böckerna. Imorgon blir det att kliva upp runt åtta för att förbereda fika och slå in Mammas presenter. Hon fyller ju nämligen hela 50 år min kära mor imorgon. Så jag håller tummarna för att vår familj ska lyckas hålla sams en dag som var Mammas enda önskning. Också hoppas jag förstås att dagen blir som det är tänkt och att mitt hjärta kommer hit under dagen! :)

Min kära mamma som snart inte är bara 49 år och 364dagar :P haha


Godnatt på er! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: