En William m.m

William Petzäll är tydligen aktiv inom politiken, som jag förstått det och jag har ingen aning om vad han har för åsikter i övrigt fast angående Cannabis tycker jag att han verkar ha vettiga åsikter. Här är en länk till ett inlägg han skrivit som jag tycker att ni ska läsa! =)
Samhället skulle tjäna på att legalisera cannabis. Och människor skulle vinna på det. Vissa människor brukar det som medicin, andra för nöjes skull. Om människor skulle läsa på om cannabis så lär dessa förstå att det inte är så farligt som vissa propagerar.

De människor som brukar cannabis som medicin behöver vara olaglig, är inte det jävligt sjukt??
Bildlänk
Sedan är det miljövänligt också, mina skor är i hampa. Och det går inte att röka mina skor, ni som påstår det. Jag stödjer heller inte mexicokarteller ni som påstår det. Det är inte samma sak! =)
Här är en artikel som jag tycker är läsvärd;

KD:s stigmatisering av cannabis

lögnaktig och destruktiv

Leif Stenberg

Att jämställa hampa (mindre än 9,2% THC) med den form cannabis som säljs som narkotika (6-20% THC ) är lika obegåvat som att påstå att en en 33 cl flaska brännvin till lunch har samma effekt som en lättöl.



PUBLICERAT DEN 2011-12-27 KLOCKAN 22:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: