Hemska basilusker och häftig healing!

Igår var jag på ett gatukök här i närheten och där läste jag en kvällstidning om ett av barnen som troligtvis dött av någon multiressistent bakteri. Han hade smittats på ett sjukhus, tror det var Västerås sjukhus, fast är inte riktigt säker. Nu säger de att vi kommer att hamna i samma sits som förr i tiden. När det inte fanns något botemedel mot sjukdomar. Eftersom att antibiotika snart är verklöst för många människor.
Jag tycker det är så fruktansvärt hemskt! Att hygienen var så dålig på sjukhuset, på en avdelning där det bor för tidigt födda barn. Jag får för mig att de redan är viktigare med hygien och allting kring just de för tidigt födda barnen. Att just denna lilla pojk dog, pågrund av en multiressistent bakteri. Pojken hade börjat bli bättre det var därför han hade fått flyttat hemåt från sjukhuset han vårdades på till hans hemsjukhus. Som på sätt och vis blev hans död.
Jag känner med dem som förlorat sina små barn, jag känner med de som förlorat stora barn, vuxna barn, föräldrar eller andra nära och kära. Och jag tänker på de som dött i min närhet. Jag tänker på en som är påväg att dö i min närhet. Som jag inte kan hjälpa, och som jag inte kan prata i telefon med för hon är så nerdrogad på all smärtstillande som hon får.
Jag ville inte bli så sorgsen när mamma berättade att hon jag pratar om var riktigt riktigt sjuk. Det måste ju finnas något efter detta livet som vi ser det nu.
Så jag sa till Mamma, vad tror du att hon kommer att återfödas som?
En manlig hårfrisör svarade mamma då, för hon och damen hade ett internt skämt, som mamma kallade det att dem skulle återfödas som manliga hårfrisörskor, för då kan dem vara ledig när dem vill, och dem behöver inte ta hand om hemmet eller göra något hemma. Leva som män liksom...
Fast då tänker jag somså, ska vi inte skapa ett jämnställt samhälle istället? Så att vi kan återfödas som både män och kvinnor, utan att känna att det finns sociala för- och nackdelar med något av könen.
Jag tycker att det är magiskt att just vara kvinna. För jag kommer förhoppningsvis att kunna bli gravid, skapa ett liv tillsammans med min partner och föda fram ett eller flera barn. Jag kommer kunna amma och se en massa naturliga reflexer. =)
Jag vill återfödas som fågel tror jag, eller en fjäril egentligen, bara för att dem är så fruktansvärt vacker, fast fjärilar lever väll inte så länge, fast vad gör det om jag kan återfödas som något annat efteråt? Jag vill kunna flyga i alla fall, i drömmar när jag var mindre och i någon dröm nu de senaste åren också så drömde jag liksom att jag kunde flyga, med bara tanken, det är faktiskt en skithäftig känsla, att kunna flyga alltså, för er som inte vet! ;)
Fast jag vet ju dock inte riktigt vad jag tror om det här med att återfödas, något kommer det ju i alla fall efteråt. Det kan inte bara bli svart liksom, enligt mig.
Bildlänk
Bildlänk
Jag har fått höra om en nära-döden-upplevelse. Han kände det som att han blev ett med allt i hela universum, som att han vart en del i universum, en del av allt, fast samtidigt ingenting.


Och när jag var på en healing för inte alltsålänge sedan så pratade vi mycket om häftiga saker och om att jag och en bekant har relationer som är som dem är pågrundav tidigare liv, eller vad jag ska kalla det. En häftig upplevelse var det i alla fall det här med healingen, fast att det var så mycket information, eller så mycket som hände att jag inte kan säga vad som hände nästan. Det var häftigt är typ det jag kunnat säga, det var en mäktig upplevelse säger jag, och lite flummig, fast så är ju livet, lite flummigt och roligt och Ja, Jag förstod i alla fall vissa saker och olika saker känns faktiskt lättare att tänka på nu såhär i efterhand.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: