Idag har jag lärt mig ett nytt ord

genitalierna.

Sammanhanget var som så:
Genus handlar INTE om att ta ifrån barnen sitt kön. Det handlar om att inte tillskriva barnet egenskaper och förmågor baserad på genitalierna.

Jag hade min lilla aning om vad det var, eftersom att jag läste det i ett passande sammanhang.
Men först tänkte jag varför skriver hon om initialer där? haha. Men sedan förstod jag :) Lina visste faktiskt inte heller vad det var och då kändes det lite bättre än om jag ensam i världen inte skulle ha vetat vad genitalierna betydde. Mamma trodde att det var ett folkslag när jag frågade om hon visste vad det betydde, sedan skrattade jag och berätta vad det betydde och då skyllde hon på att jag uttalade det fel.

Den här bilden får man upp om man googlar på det nyinlärda ordet


Ju längre ner man tittar på bilder om man googlar Genitalierna, ju konstigare bilder blir det, några söta lite då o då men det var mest bara konstiga bilder, haha!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: