IKEA och Birsta :D

Hejsan, idag har jag varit på skolan och efter lunch åkte jag, Marie och en av våra lärare Maria ut på IKEA och handlat grejer till vårat klassrum :D Det blev gardiner, stänger, blommor med krukor, plastgerberor med vaser och kuddar till sjukhussängen som vi har i klassrummet, skit fina och färgglada saker handlade vi, för 2500. Jag blev nästan lite brydd att vi fick lägga ut så mycket på inredning till vårat, omvårdnads alldeles egna klassrum. :) Jag köpte några färgglada ramar på Ikea som jag tänkte hänga upp hos Pappa, har ju kort på Tilde och Ludvig och klassen som jag vill sätta opp :)

När vi handlat klart på IKEA åkte vi tillbaka till skolan och planterade och satte upp blommorna, jag längtar tills någon skruvat upp våra gardinstänger så vi kan ha gardinerna upphängda :D Elisabet och hennes kompis Bea kom och hämta mig efter skolan också åkte vi ut till Birsta och gick på Café charm och fika, jag tog en skagenröra macka och en biskvi med vitchoklad, det var gott :)

Gick runt lite inne på Birsta och köpte en tröja och ett linne i grönt på HM och sedan blev det två stick grejer från panduro, en som man kan göra mössor på och en som man kan göra halsdukar på :)

Nu sitter jag hemma hos Mamma, ska ta och gå till Feliziah och låna duschen, sedan ska jag gå hem till Pappa och sätta upp ramarna, Ha´re bra! :)

Förresten,
vill ni veta varför jag alltid skriver IKEA med stora bokstäver? Klart ni vill! Det är ju en förkortning av Invar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd och Pappa säger alltid om allt därifrån som att det är hans. Ni vet Ingvar. Jo men hans batterier var ju bäst i test. Vadå vem han? Jo men Ingvar svarar han då. Det är visst bra kvalite på hans grejer, säger Far min också, Ingvars grejer asså :P haha. Och när jag skriver IKEA med stora bokstäver hör jag Pappas ord i mitt huvud, Ingvar Kamprad EA, han verkar inte veta vad EA står för mina Pappa, men jag har slagit upp det ja så nu ska jag allt lära han nå´t! haha.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: