Teater :)

Hejsan, igår Onsdags kväll kom Lina Månsson till mig. Vi åt våfflor med räkor, caviar, gräddfil och rödlök och till efterrätt våfflor med sirap och grädde, det var riktigt mumsigt :)

Efter middagen åkte jag, Mamma och Lina upp till Gimåfors och gick på teatern Färdknäpp. Den var rolig och bra och jag blev lite rörd och den gav mig lite eftertankar :) Jag vill inte sitta där i furtio-femtio års ålder och tänka på alla mina drömmar som inte blev av. Jag vill inte vara rädd för att göra saker, när jag ligger där på min dödsbädd lär jag ju inte tänka å varför gjorde jag massa dumt, Näe jag kommer tänka fyfan va roligt jag haft! Hoppas jag :) Sedan gav teatern även eftertanke till en annan sak, det är roligt med teater, man kan visa sin uppskattning till dem som spelar genom att betala inträde, visserligen kan man även betala genom att gå på bio. Men teater är liksom som levande bio. Och man kan visa sin uppskattning efteråt genom att klappa sina händer, å kanske vissla :P Istället för att ladda hem en film. :)

Jag fick feber och fick skit ont i alla ben i kroppen igår, eller det kändes i alla fall som det. Skit tråkigt mådde jag! Men jag ställde alarmet tills imorse vid kvart i sex för att se om jag orka kliva upp. Klev upp, gick på toa kände av en hemsk huvudvärk och skrev ett sms till Mamma, jag kliver inte upp. Så att hon skulle sjukanmäla mig, sedan sov jag till ett idag. Sedan mådde jag skapligt bra. Kände av febern när jag cykla från Pappa till Mamma men annars har det varit okej. Har suttit och pluggat från vid tre när jag kom hit till sex, känner mig så glad över att jag gjort något vettigt, äntligen läst mina läxböcker :)

Till middag åt vi panerad fisk med egen gjord klyft potatis och majonäs blandat med boston gurka, det var gott :) Nu ska jag strax ta och gå till Lina och Putte, Hejdå!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: