Virkat, gjort grönsaksgryta och träffat Bängan :P

Häromda´n när Tei hade fixat dreadsen på mig så tittade pappa på mig och sedan sa han; Vadå ska du ha såna där utåtstående pikar? Näe sa jag och förklara att dom lägger sig ner efter ett tag, annars hade det nog sett lite tokigt ut :P haha. Lägg märke till den snygga anktvålpumpen som står där uppe på hyllan ;)


Jag ska göra hela håret med dreads såsmåningom men jag får inte göra det än tycker Mamma, eftersom att jag ska vara med i Lucia tåget och dom röstar ju på mig för hur jag ser ut på kortet.. Så skulle jag bli Lucia och stå där full i dreads skulle kanske dom som röstat på mig ångra sig eller något. Aja visst kan jag hålla med om det så jag lyssnar faktiskt på min Mamma och väntar med att göra hela håret tills efter Lucia, visst är det den 13de? Hoppas Tei har lust att pilla den 14de :P

Efter jobbet i Fredags åkte jag ju ut till Jim. Där var Micke också och sedan kom Bella, Johan och Masken :) Vi gick över till grannen som hade inflyttningsfest ett tag och sedan gick vi hem till Jim och jag och Bella satte oss och pilla med hans hår :) Och det blev fan framsteg, vi virkade hårbotten för håret har växt sedan han skaffa dreads, det är roligt när man ser resultatet för vad man gör :)

Mina fingrar och Jims hår, det var ganska kul att virka fast vi stack oss några gånger och fick många små prickar, eller skinnflådda dela på fingrarna, och nu när jag skriver det är jag nog fortfarande öm :P haha


På Lördagen gjorde vi en grönsaksgryta, den var helt okej med ris och sweet chili sås :) Vi gick en sväng på affären också för toapapperet tog slut och när vi gick till affären såg jag en katt som jamade, men när vi skulle gå fram till henne så sprang hon. På hemvägen träffade vi den igen och då började Jim prata med den så den följde med oss hela vägen, hon fick namnet Bängan. Jag tog ett kort på na, se vilka sjuka ögon hon fick :P haha


När vi kom hem till Jim ville hon följa med in, men då såg Ozzy henne och ville leka, dom sprang iväg. Runt runt sprang dom och sedan försvann katten, jag tror hon blev lite rädd, stackarn.

Här är en bild på mitt hår bakifrån, tänk vad coolt när det inte är vanligt hår med på bilden, Å va jag längtar!

Fast jag älskar inte riktigt färgen men det får jag fixa om några månader :)

Nu måste jag gå och lägga mig, jag ska ju upp på praktiken imorgon, på hemtjänsten. Vid sju börjar jag och det är lyx att det är två minuters promenad till där jag ska börja dagen :) Godnatt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: