Tilde, Pannkakor med glass, tacos och varulvar :P

Hejsan, I Måndags var jag på praktiken, det gick bra och det är roligt när man träffar trevliga gamlingar :) Vid sju på morgonen börja jag och halv fem slutar jag och jag var skit trött när jag sluta. Nu när jag jobbat tre dagar och sovit lite för lite känner jag mig inte ett jävla dugg piggare :P

På kvällen åkte jag med Mamma och Olle till stan, vi åkte och åt och sedan hoppa jag av hos Emma. Var med Tilde och lät henne knäppa kort med min kamera och det verkade hon tycka var det roligaste som fanns just då :P Hon knäppte 48 kort, på allt skulle man kunna säga, Emma, mig, Robin, tavlor, leksaker, foten sin och ja allt hon såg :P haha. Jag var med henne en två timmar och sedan skulle hon sova och jag åkte ut till Jim :)

Fisen :) Det var en paus i hennes kortknäppning och då bad hon mig ta ett kort på henne :P

Om jag vill att ungar ska le på kort brukar jag lipa men dom lipar alltid tillbaka då :P haha

Foten :P


På Tisdagen skruva Jim ihop någon tv medans jag gick på affären och köpte ägg, sirap, grädde, drickor och glass, tre förpackningar blev det fast det var meningen att jag skulle köpa en! En vanlig med tre smaker till Jim och medans jag tittade efter den såg jag en med blåbärvanilj smak som jag tyckte såg god ut, och sedan såg jag en peach melba som jag visste var god. När jag kom hem till Jim igen så gjorde vi pannkakssmet och sedan kom Perra och kom på att vi kunde ha i en banan i smeten så hade vi i en och sedan hjälptes vi åt att steka pannkakor, det vart hur jävla gott som helst! :D

Min pannkaka med grädde, socker och sirap och två sorters glassar :P

Jag kommer alltid ihåg att ta kort på min egen mat när jag ätit lite och märkt hur jävla gott det var! :P

Perras pannkakshög :P haha


På kvällen jobbade jag och sedan tog jag 23.40 tåget hem, var i Fränsta vid halv ett och somnade väll runt ett. Igår Onsdag var det dax för praktik igen. Så jag klev upp vid halv sju. Jag vill inte skriva något om praktiken eftersom att jag har tystnadsplikt och inte riktigt vet vad jag får säga så då är det lika bra att inte säga något så försäger jag mig inte :P På kvällen kom Lina och Putte också gick vi på Ica och handla ingredienser till tacos som Mamma och Olle var så sugen på och sedan lagade Lina, Putte och Mamma mat medans jag plockade i väskor och så :P haha. Snäll man är som bjuder hem folk på mat och låter dom laga den. Jag blir trött av praktiken på dagarna så jag vart skit flummig igårkväll eftersom att jag sovit lite och var trött, haha med de e kul :)

Kul Linus på Ica och Lina :)


Till efterrätt åt vi glass, maränger och cola sås :)


Efter efterrätten tog vi oss en 70 minuters promenad till Pappa och tillbaka,(det brukar ta 40minuter, men det var ju faktiskt snö.. ) och det var riktigt skönt! :) Vi tog ju med Vigg och när vi skulle gå sa Mamma att vi skulle ta på honom kopplet också tyckte jag det lät som hon sa om det kommer varulvar, jag ba; Om det kommer varulvar? Mamma sa; Näe jag sa om det kommer andra hundar, och sedan as garva vi alla :p haha. På hemvägen gick vi till Tom och Feliziah och hällde i stoppgrejs i äppelvinet vi gjort, sedan provsmaka vi det och det var helt okej, och det lukta starkt tyckte Tom och Putte. :D

Idag har jag varit på praktiken igen, det tråkigaste på praktiken är städningen eftersom att jag inte lär mig något av den. Men idag hade vi bara en städning så det var lugnt :) Vi var och hälsa på en av dom två tanterna som jag börjat gilla mycket för att dom är så jävla trevlig och gullig och pratsamma, så det var kul :)

Vid halv sex gick jag, Lina, Putte och Vigg ut på lite drygt en halvtimmes promenad, så det känns skönt att ha en liten promenad avklarad, jag har läst att om man går en 30-60minuters promenad om dagen kan man få bättre kondition eller nå´t. Också är det ju hälsosamt och skönt att röra på sig ibland :)

Till middag gjorde Mamma stuvad potatis som jag åt med soja korvar och rödbettor, jag älskar stuvad potatis :) Ikväll har jag silat rödvinbärsvinet och det var också gott men jag tror äppelvinet var godare ändå :) Nu ska jag ta och tvätta halva håret och sedan ska jag ta en dusch, och ikväll ska jag byta sängkläder, mys :) Ha det bra !

Ett kort Tilde tog på håret mitt :P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: