Tilde, lugn och Naggen resa :D

I Onsdags var det friluftsdag på skolan, gick en bit på massa kilometer och det var riktigt svettigt och tungt, men trevligt att gå och prata med en klasskamrat :D

Jag åkte till stan efter skolan för att handla o för att jag saknat Tilde nå så fruktansvärt, men det blev inte som jag tänkt mig.

Jag har blivit riktigt kritisk och granskande, både vad gäller miljön, om plagget är skönt och framför allt hållbart. Jag har blivit så less på kläder som gått sönder. Jag har fem linnen som gått sönder i samma söm, bak i ryggen nere till vänster. Två från Jc och tre från hm.. Jag har insett att man nog får sämre kvalité om man köper billiga kläder. Och jag vill ha kläder jag gillar som jag kan använda mycket, inte som går sönder och behöver lagas alternativt slängas om det inte går att laga. Därför granskade jag linnena på hm igår kritiskt, många sömmar såg faktiskt ut som dom skulle kunna gå sönder. Så jag köpte ett grönt linne eftersom att jag verkligen velat ha ett så länge :) Jag testade en klänning som såg skit skön sommarklännings aktig ut. Men så var det ett skavande band under bh,n. Jag undrar varför de flesta kläder görs obekväm. Jag har gett upp obekväma kläder, det är inge kul att ha såna i längden har jag märkt. :)

Ville hitta ett par skor att ha på balen och i sommar, tänkte mig ett par svarta ballerina skor, men så tänkte jag köpa någon extra sula så jag inte fick ont i foten. Insåg att jag tycker det känns onödigt att lägga ut 250 spänn plus vad alla dom där sulorna som jag testade kostade, så jag ringde Mamma och fråga om hon ville måla på ett par gamla ballerina skor som var svarta med vita kanter. Det känns bra och ser bra ut, tror ingen kommer ana det faktiskt, tänkte inte be någon titta jätte nära mina fötter ändå, för dom kommer säkert lukta illa. :P haha

När jag kom till Emma skulle Tilde gå och lägga sig. Men jag sover i hennes säng när jag är där, och på morgonen var det så roligt att vara med henne, och fixa frukost, lyssna på roliga saker hon säger o så, gu va jag gillar henne! :D

Igår Torsdag ledde jag ett vattengympa pass på skolan, det gick inte som jag tänkt eftersom att eleverna såg så odelaktiga ut och jag inte hade tid att ge dom några positiva kommentarer eftersom att jag skulle försöka komma ihåg när i låtarna jag skulle byta övning. Det var jätte varmt också, att stå i ett badhus och hoppa omkring i en halvtimme i gympa kläder. Men nu är det gjort, nu ska jag bara skriva värsta uppsatsen om det så får jag väll MVG i idrott..

Idag har jag varit i skogen, var huvudpersonen i en saga för barnen i årskurs två. Eller det var min skog dom skulle rädda genom att hitta bokstäver, som häxan gömt, jag vinkade till ungarna i slutet. Det var min uppgift. :P Jag gillar inte historien för fem öre, jag gillar äventyret att dom hittar på något speciellt för ungarna. Men jag har suttit och tänkt lite, Jag då, som äger skogen, jag är snäll och med vitt klänning och blont långt lockigt hår! Häxan hon är ond, med en svart klänning och svart hatt. Ungarna blir rädd för häxan, hon säger att det luktar barn. Jag tycker allting är så fel, är människor med mörka kläder ond, med ljusa kläder och blont hår snällt, är det så man ska vara eller?! Aja, dom tänker inte som mig lärarna, och jag orkar inte förklara just nu heller. 

Innan vinkningen satt jag och hade det så skönt där på mitt liggunderlag, jag kände ett lugn jag inte känt på länge till en början, fåglarna lät bra, solen lyste, de flesta myggen höll sig på lagomt avstånd för jag har införskaffat mig myggmedel och det fanns ingenting som stressade mig medans jag fikade mina skagenröra baguetter. Sedan insåg jag ju att jag behövde läsa igenom litteraturhistorian och engelska glosorna, men det var ändå ganska skönt att plugga sådär. :)

Nu sitter jag hemma, Jennifer är här, vi har gjort oss i ordning för balen. Jag har en skit fin rosa klänning med svart underkjol, som Agnez har sytt, svarta tights, svarta strumpor och de svarta balleringa skorna. Tycker klädseln passar min personlighet ganska bra. Färgerna som jag varit och att jag använder allt utom klänningen som jag haft sedan tidigare, den där miljövänliga personligheten jag kämpar med att ha, sjalen köpte jag på Peace and love förra sommaren, använde den som sjal i vinter också. Och andra saker är sånt jag haft. :)

Jag har sminkat mig och fixat håret också, känner mig fin. I vanliga fall gillar jag inte mitt osminkade ansikte, jag försöker vänja mig med det men det går inte, jag orkar heller inte sminka mig varje dag. Håret gillar jag inte heller när det är platt, därför jag tänker göra dreads. :) Sedan får jag ju alltid höra hur FIIIIN jag är när jag har fixat mig, så då förstår jag att jag inte passar som jag är annars. Det är skit tråkigt, jag brukar ibland fråga "jaha det är jag inte i vanliga fall eller?" Jag gillar inte denna utseende fixerade världen, för man kan nog lätt må jävligt dåligt av den, jag vill inte att någon ska behöva leva i det här, därför jag tänker försöka få ungarna på mitt framtida dagis att inte ha sådan utseende fixering, därför jag vill skriva barnböcker o sånt också! :)

Nu ska jag ta och vänta in "lillebror", Jens som ska vara min träff eller nå´t. Och Pappa med någon raggarbil som han lånat, sedan ska vi hämta Joel också. :)

Efter balen ska Mamma skjutsa mig till Naggen, ska tälta och ha det underbart hela helgen med folk jag trivs med, jag skiter i skolarbetet även fast jag kommer få det tungt nästa vecka, för jag skulle dö om jag missa det här, dom skulle säkerligen prata om det flera gånger och jag kommer bara bli avis i såfall. När jag åker upp är det redan en massa människor jag tycker om och trivs med där. :D Hejhopp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: