Praktik o rädd

Efter praktiken idag har jag bestämt mig för att aldrig mer använda målarfärg med sju stycken sexåringar, hjälp vad rädd jag var för färgen och att dom inte skulle lyssna och gegga in sig. Jag fick ingen färg på mig men ungarna fick det på varandra. :P Annars har det varit roligt, ibland är det jätte roligt att leka fröken som dom kallar mig. ;)

Jag ser även saker som pedagogerna gör eller säger som jag vill lära mig göra på ett bättre sätt, exempelvis inte säga "har du fått en gungstol du?" om en unge sitter och gungar på stolen, för det resulterade i att två ungar till ropade att dom också hade gungstolar. :P

Det blev varken gummistövel eller aloe vera handling idag, men imorgon ska jag i alla fall införskaffa en aloe vera. :)

Jag tänker på framtiden och va fan jag ska göra, hur jag vill bo och hur mina genuspedagogik drömmar ska kunna slås in, jag är rädd för framtiden faktiskt! Tänk om gymnasiet i Ånge suger eller om jag inte hinner fixa så jag kan leva innan jag börjar gymnasiet, eller om jag bara blir deprimerad av att vara kvar i kommunen, inge nytt folk eller roliga aktiviteter.. Jag vet inte ens om jag skulle vilja bo mitt i stan. Eller mitt i Ånge. Jag vill inte bo någonstans just nu, skulle vilja flytta ut i en stuga i skogen, skaffa mig två katter och aldrig behöva tänka på något mer. Näe inte riktigt, det ska ju lösa sig, synd att det känns så förbannat långt bort bara!

Nu ska jag kanske ta och hjälpa Lina att flyttstäda lite, det var väll det jag kom hit för eller nå´t. Godnatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: