Lösning på mina sjuka problem :P

Hejsan, igår åkte jag till stan med halv sju tåget. Åkte först till min moster Fia och Berra och där var mina kusiner Lina och Emma och Emmas barn Tilde och Ludvig. :) Sedan åkte Jag, Emma och barnen hem till dom. Hade as ont i huvudet igår, sån där äcklig huvudvärk som jag brukar kunna få ibland, igår spydde jag till och med två gånger för jag mådde så jävla dåligt av den. Somnade hos Emma ganska snabbt, vid nio kanske. Sedan vaknade jag vid halv ett och var hungrig så då fikade jag lite. :) Sedan gick jag in och la mig vid Tilde och somnade om. :)

Imorse när jag väckts av alarmet sa jag Godmorgon Tilde, så satte hon sig upp tittade mot fönstret och sa det är morgon nu, nu måste vi kliva upp. :P Ja jag vet sa jag :P Vi morgonmyste lite så kliade jag henne på ryggen, sedan klev vi upp också gjorde jag frukost till henne, slog på barnprogram och sedan gick jag till tåget. Gick kvart över sju för jag tänkte att tåget kanske gick halv/tjugo i åtta också tänkte jag ju hinna röka nere på stationen också. Det är inte långt till stationen, kom fram tjugo över och då läste jag att tåget skulle gå tio i. :P haha. Så jag fick vänta ett tag. :P

När jag kom till Fränsta gick jag till skoldoktorn som kom till skolan bara för mins skull! :D haha. Han kollade om jag hade bra blodsocker och det hade jag och sedan tog vi någon urinsticka och testade för olika grejer som kunde vara fel på eftersom att jag pinkar så mycket. Fick veta att jag nog har urinvägs infektion så jag fick recept för pencilin. Också trodde han att min äckliga huvudvärk som kommer ibland är migrän, så jag fick migrän tabletter utskrivna också. :) Och idag när jag kom hem från skolan så kände jag att jag fick ont i huvudet så tog jag en tablett och det känns helt sjukt underbart, Jag har nu ingen huvudvärk! :D:D Anervan Novum heter min räddare <3 och trimetoprim recip heter det som förhoppningsvis ska hjälpa mig sluta pinka så jävla ofta :)

De två sista timmarna hade jag syslöjd med Agnez
som missat bussen hem. Och syslöjdläraren Karin var så snäll och lät hon vara med mig. :) Vi skar ut bokstäver som jag ska trycka på ett förkläde. :)

Ikväll har jag suttit och skrivit lite på ett Fysik hemprov, vet inte vart tiden tagit vägen och jag har inte fått så mycket vettigt gjort. :/ Åkte med Olle till ljunga en sväng och var på Annikas hund och katt affär. :) Köpte två bollar som låter till katten. Stannade till hos Pappa en sväng på hemvägen, så berättade jag att jag funderar på att skaffa två katter när jag flytta, detta tyckte han inte var så bra. Men snart kommer jag till det roliga. :p

Åkte hem och åt mat, grönsaksgryta med senap blev det ikväll, skapligt gott. :) Efter middagen fråga jag vad vi ska äta imorgon, fick höra att dom i alla fall skulle äta köttfärssås, så frågade jag om vi inte kunde göra älgköttfärssås. Ringde Pappa för att fråga om han kunde ta hit lite älgfärs tills imorgon så sa han att han inte visste om det fanns nå älgköttfärs kvar, att jag måste ut och tjuvskjuta någon älg eller att jag borde skaffa gris istället för katter, så frågade jag om han tyckte jag skulle ha den inne i lägenheten, Nä det tyckte han inte. Han sa nedanför lon hemma hos honom då, helt seriöst vill han det också. :D Så nu letar jag efter grisar, är det någon som vet vart man kan köpa en sån? Eller vad dom kosta undra ju Pappa först förstås. :P Har du någon aning om vart jag kan få tag på grisar? :)

Nu ska jag ta en rök, annars blir jag surare. Sedan gå till Coffe en sväng tror jag. :) Hejhopp :P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: