Rolig dag, gitarr, vattengympa och staden med Mamma och sist men inte minst KINA :)

Hejsan :) Imorse på skolan fick Joel och jag reda på att vi ska få börja gå på gitarr lektioner nästa vecka, det känns hur roligt som helst och jag vet inte hur många gånger idag jag sagt; Men fan va kul, gu va kul! :D

Har haft engelska nationella idag, det kändes bra på läsförståelsen men lyssna övningarna tyckte jag var svårare.. Idag hade vi so, då satt jag och läste om världens konflikter för Oliver i biblioteket. Sedan hade vi Svensk/Engelska då satt jag i biblioteket och läste om världens konflikter. :P

Vid två gick jag och Joel och pratade med musik läraren, Nils-Håkan. Pratade om böcker och vad vi skulle införskaffa för någon. Det känns hur roligt som helst och jag vill att det ska bli Tisdag nästa vecka nu så jag kan få spela! :D

Efter att vi pratat med Nils-Håkan gick vi på Konsum och köpte Risifrutti, sedan gick vi och satte oss i biblioteket och jag läste om världens konflikter än en gång. :P

Vid fyra gick jag på Vattengympa, jag kände mig gladare idag, var nog för att jag fått reda på om gitarrspelandet. :) Efter vattengympan åkte Mamma och Jag till stan. :)

När Mamma och Jag kom in på Birsta city hörde jag något gitarr spel och någon kille som sjöng, jag trodde det var i högtalare så jag ställde mig där jag tyckte det kom i från, så sa Mamma att det satt några uppe och spelade. Gick och tittade på dom, dom var skön ;) hehe.

Sedan gick vi på Lagerhaus och jag köpte ingenting åt mig själv idag! Jag köpte en bok som Olle ska få i födelsedags present som jag kanske tänkte låna någon gång. ;P haha

Var in på Ikea en sväng så hittade jag två fina kuddar som jag tittat på mönstret på Ikeas hemsida, dom kostade 39 kronor och är ju såå himla fina så jag slog till, eller jag la ner dom i Mammas kasse. :)



Köpte även en vit ram som jag tänkte att Tilde ska få rita med tusch på och sedan ska jag ha ett kort på Tilde och Ludvig i ramen, tror det kan bli fint! :)

När vi handlat klart åkte vi in till stan och åt på Kina. Jag åt räkchips till förrätt, nå räkor med grönsaker och ris till varmrätt och friterad banan med glass till efterrätt, det var riktigt gott och jag åt riktigt mycket, ovanligt mycket så det kändes inte som man köpt något i onödan, och jag orkade ändå gå till bilen, vart inte för mätt liksom. :)

Åkte till min moster Fia och hennes man Berra, hämtade en gitarr utan strängar som jag ska få låna. Ska köpa strängar till den någon dag innan Tisdag, det känns så jävla kul!! :D haha

Nu är jag hemma, ska borsta tänderna sedan gå ner och byta sängkläder i sängen och sedan lägga mig och sova, i rena mjuka sängkläder, tog faktiskt nå gamla inte så jätte fina sängkläder den här gången för dom kändes så mjuka! :) Aja Godnatt 8)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: