Birsta x3

Hejsan, idag har varit en fullspäckad dag utan att jag känt mig äckel stressad en enda gång, kan ju tillägga att jag varit själv till största delen av dagen :D

Imorse när jag satte mig på bussen in till Navet möttes jag av en onormalt trevlig busschaufför :D Han sa "Godmorgon Godmorgon" och "en udda resa ska väll gå att ordna" och sedan när vi nästan var inne i stan sa han "Hejsan det här är kapten som talar, nu börjar vi närma oss Sundsvall" också berättade han graderna där och sånt och önskade en fortsatt trevlig dag. Vilken jävla glad start det vart på dagen :)

När jag satt på Navet och väntade på bussen vidare till Birsta fick jag höra " Det lyser om dig, jackan fin färg. Piggar upp omgivningen. " :D:D Om min gula jacka! :)

På Ikea handlade jag persiennerna och dom gröna gardinerna jag la upp bild på igår, röda gardiner hade redan Mamma hemma och det var tur för då kunde jag spara en slant på det. :)
Åkte hem till Granlo med sakerna jag handlat och sedan tog jag en ny buss in till stan.
Var in på en affär som heter M style, det var där jag köpte tvätt nötterna för ett bra tag sedan. Hon som jobba där sa att jag var nog deras yngsta kund som handlat tvätt nötter så hon kom ihåg mig, haha :) Köpte en påse med tvätt nötter till, tänkte att jag kan använda dom här medans jag bor i Granlo och sedan kan jag lära Pappa att använda dom. :D

Var på Blå kiosken och köpte champinjoner med grönsaker i stark sås, sedan tog jag en buss hem till Granlo och åt det som lunch, det är så jävla gott att det knullar i munnen. :D ha ha!

Sedan tog jag mig en ny tur ut till Birsta för att titta på kameror och köpa ett headset. Funderar på en systemkamera eller en digital kamera. Funderar på fördelar och nackdelar med dom båda. Blev jävligt sugen på en systemkamera som en söt kille som jobba på media markt visa mig. Men jag har bestämt mig för att inte ha med mig någon stor summa pengar så det blir något impuls kamera köp. Någon annan dag tänkte jag gå på någon annan affär och se vad försäljaren där har att säga. :)

Åkte hem till Granlo ännu en gång och åt våfflor med glass och sirap till middag, och sedan ville Emma ha lite vakta-Ludvig-hjälp medans hon handla sommarkläder till Ludvig så det blev ännu en sväng till Birsta :p

Vill ni veta nå roligt? ;) Jag har åkt tio olika bussar idag och inte tittat en enda gång vilken tid bussarna ska gå, dom går så jävla ofta här i stan så det spelar inte någon roll om en åker förbi mig för jag kan sitta ner och vänta på nästa utan att lida. :) Och jag ba älskar´t när de ä så, inget att stressa till! :)

Nu ska jag ta och fundera ut lite fördelar vs nackdelar med systemkamera vs digitalkamera, Hejhopp 8)

Magister Lollo

Hahaha! Den där busschaffisen är känd i Sundsvall. Alla snackar om honom. Jag har också åkt några gånger med honom och första gången vart jag lika förvånad som du. Synd att fler inte är som honom!

PUBLICERAT DEN 2010-06-16 KLOCKAN 23:01:22
BLOGG: http://magisterlollo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: