Backetjärn och varit hos Pappa hela helgen! :)

Hejsan! :) I Torsdags kväll planterade Pappa och jag om blommor hela natten, tre tror jag klockan hann bli och vi vart ändå långt i från klar. :P

I Fredags var det soligt så då åkte jag, Lina, Putte och Feliziah till backetjärn och badade och solade, det var första gången jag bada på riktigt i år, vi simmade och det var huur skönt som helst! :)

Vid sex åkte Pappa och jag till stan. När vi kom till stan åt vi pizza och sedan åkte vi och handlade mat och toalettpapper på citygross och willys. :)

På Lördagen var det också sol. Under dagen var jag i växthuset och planterade en paprika och åt glass, det var riktigt jävla as varmt i växthuset. :P När växthuset stängt åkte Pappa och jag upp till, Faster, Bosse och Anna och badade, åt och fikade lite. Det var mycket kallare i vattnet där än på backetjärn dagen innan. :p

På kvällen åkte Pappa och jag ut i skogen och fiskade, eller först letade vi en sjö jätte länge och åkte fel två gånger, men sedan kom vi fram och börja fiska. :) Det var jätte mycket vak och man såg stjärten på stora fiskar men inte en enda ville fastna på våra krokar, eller en gång försvann flötet men då hann jag inte springa fram till spöt innan det var uppe igen.. När vi lessnat på den där sjön åkte vi till en bäck, där fick vi massa små öringar som vi tog med oss hem, rensa och stekte. Det var skapligt gott, men inte så underbart som alla får det att låta tyckte jag. :p haha!

Igår Söndag skruvade Pappa och jag upp mina rullgardiner och skruvade fast gardin stångarna riktigt, det blev skit bra och jag sov så gott inatt! :D Pappa och jag planterade om massa blommor igår också eller för det mesta var det jag som sa vilken kruka blommorna skulle stå i och han som planterade om, men ändå. :P Nu är alla utom en skit stor blomma omplanterad och det har blivit så fint så fint! :)

Imorse åt jag tunnbröd med messmör till frukost som Mamma bakat i helgen, det var skit gott! :D Sedan cykla jag till Fränsta och här har jag bakat lite choklad muffins som jag tänkt ge min kusin Anna som fyller år imorgon. Nu sitter jag och väntar på att muffinsen ska svalna i kylen så jag kan hä på det där choklad gegset uppepå som förhoppningsvis är gott. :) Hejdå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: