Haft praktik på Sundsvalls praktiska :)

Hejsan, imorse klev jag upp vid sju. Åt fil med kalas puffar och en macka med oboy, känns inte så nyttigt men gott var det. :) Har haft praktik idag på Sundsvalls praktiska gymnasium på omvårdnads programmet, vill se hur dom har det för jag fungerar på att söka hit. :)

Det har varit en skön dag, men mycket skratt från flickorna i klassen. :) Vi har haft någon lektion om diabetes och sedan har vi suttit vid datorerna, jag har suttit vid facebook och nördat också har jag läst lite på livsmedelsverkets sida om mat, men jag tycker rekomendationerna där är lite dålig, eller jag tycker dom rekomenderar fel saker, som lätt mjölk på skolor, usch och blä för det. :P Skollunchen här idag var korvstroganoff, så jag åt lite pizza sallad och fick förklara varför jag inte äter kött som man köper, men äter älg, för ska jag äta något så vill jag äta från ett djur som haft ett bra liv! :)

Träffade Filip på lunch rasten, han går ju här. Han följde med mig ut när jag skulle röka också fick han sin julklapp, en blå mössa, som jag har i gult med texten Jag har kompisar i skogen. :)

Jag har även tittat lite på Quorns sida, läst lite och kollat recept. Det var inte så smart av mig, nu sitter jag här och känner mig jätte sugen på att äta något. Hittade ett recept på något indisk som verkade gott TIKKA MASALA, ska ta och göra det någon dag. :) När jag googlade på quorn så fick jag upp en liten rolig länk till tjuvlyssnat. se, det var någon som sålde kött och berättade för en dam att deras kött hade bra kvalité. Att flera vegetarianer faktiskt åt deras kött, så hög kvalité hade det. ;) haha. Sedan var det någon som kommenterat; Min hembrända sprit är så ren att till och med nykteristerna dricker den. Hahaha! ;)

Nu ska jag servera maten på facebook och snart ska vi väll sluta! :D Hejhopp 8)
Anonym

Tikka masala är ju jätte gott det brukar jag göra hemma.. mums =)

Det med NAN bröd är så smarrigt!



Kramiz

PUBLICERAT DEN 2010-01-11 KLOCKAN 13:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: