Fisk, panik, lessen, sovit, rörd, lekt och planerat partaj! :P

Hejsan, på lunchen på praktiken idag så var det panerad fisk med kokt potatis, gräddfilssås och rivna morötter, det var så gott och jag har inte ätit så mycket till lunch på jätte länge. I matsalen var det lite kul, det fanns inte så mycket plats men så satt sig tjejerna från klassen vid ett bord med killar så var vi tre över när det var fullt vid bordet, så satt jag på en stol på hörnet och en tjej satt i en annan tjejs knä bredvid mig, haha!

Praktiken slutade vid två, riktigt skönt. :) Tog en buss som kom till busshållplatsen där jag stod och när jag suttit ett tag så inser jag att mobilen är borta. Känner i alla fickor, tömmer väskan, inser att jag sitter på fel buss och funderar på om jag ska kliva av och gå tillbaka till busshållsplatsen jag klev på vid, men jag känner inte riktigt igen mig så jag sitter kvar, känner igenom alla fickor igen, tömmer väskan igen, börjar få lite smått panik och sedan märker jag att jag inte alls känner igen mig, så frågar jag gubben bakom mig vart bussen är påväg och han sa Navet. Tittade under sätet och ser telefonen och skriker till lite av glädje, gubben bakom mig titta lite konstigt på mig när jag dyker in under sätet så jag säger att jag hitta den! :D Gillar läget och känner mig lite dum för att jag sitter på fel buss, skrattar lite åt mig själv och efter ett tag så kommer jag fram till Navet. :)

På Navet blev jag lessen, såg en gubbe som gick fram och tog upp en sak från backen, tror det var en fimp han la i fickan. Jag ville så gärna ge honom en cigg men var inte säker på om det var en fimp han tagit upp. Tänkte att det kunde bli lite dumt om man bara fråga någon okänd om den vill ha en cigg. Han såg så ledsen ut också.. Jag önska att jag inte varit så feg, men cigg är ju egentligen inte något man behöver för att leva, men jag tycker ändå att det var sorgligt.. :/

Tog en buss till Emma, hon höll på att städa för barnen var på dagis, så jag hjälpte henne att plocka undan lite och sedan gick jag och la mig och bad Emma väcka mig när hon skulle hämta barnen. Sov en timme och sedan kände jag mig ännu tröttare.. Åkte med Emma och hämta barnen och fick höra något grymt som hänt idag. Det är en tjej som är annorlunda på Tildes dagis, hon är döv också tror jag och Tilde är jätte snäll mot henne och pratar tecken språk och leker med henne. Den här flickan har fortfarande blöja, och idag när dom varit ute så hade flickan gjort på sig också hade nå barn stått och skrattat och sagt att det lukta illa, då hade Tilde ställt sig vid flickan och sagt att man inte fick säga så, hon hade satt upp handen och sagt sluta så får man inte göra. Jag blir rörd, fick tårar i ögonen när Emma berätta det för Tilde är så snäll. :')

Emma skjutsade mig och Tilde till Fia så åt vi middag där, åt fiskpinnar, kokt potatis och remouladsås. Sedan ritade vi lite eller som Tilde sa vi jobbade. :P Lekte med leklera och sedan ville Tilde skära grönsaker, så fick hon skära en paprika och jag gjorde en fruktsallad. Tilde hjälpte mig och skära lite äppel men det gick lite roligt. Hon åt upp halva äpplet och sedan sa hon att hon inte kunde stå, hon hade "ont i knäna". xD Så satt hon och tittade på och sedan åt vi fruktsallad med grädde, det var smarrigt! :D

Fia skjutsade mig och Tilde till Emma och nu ska jag sova här inatt. :) Håller på att prata med Felizah och planerar lite inför Fredagen, Feliziah fyller år så vi hade tänkt ha någon fest men vi vet inte riktigt vart vi ska vara, för om Tom får en varning till så vräks han och det är ju inte så bra. Jag hoppas så innerligt att det löser sig! :) Nu ska jag ta en dusch och sedan borde jag gå och lägga mig, men lär väll fastna framför tv;n i några timmar. :p Hejdå 8)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: