Varit på isen, Erikshjälpen, hos Faster, hos Feliziah och busat med Tilde :)

Hejsan, imorse kom Tei hit sedan åkte vi ner till torpssjön för att fiska med skolan. Vi gick upp en ring och i den var våran sittplats :p Vi fikade lite macka med messmör ost och paprika, riktigt mumsigt. Sedan åt vi kubb så det spruta ur käften och drack varmchoklad :) Joel kom och satte sig vid oss. Också bad vi en pappa som var med om att borra ett hål åt oss, så fick vi fyra, haha! Hade även lite springtävling för att bli varma men jag har lite dålig kondition så det var jobbigt, men kul. :P

Jag fiskade pytte lite men fick inget. Sedan gick vi upp till elden och värmde oss, gjorde pannkakor som vi åt med sirap grädde och lite kanel, drack hallon saft till, det var gott! :) Första gången vi frågade om när vi skulle få sluta sa lärarna vid två, andra gången när klockan var kvart i elva sa dom inte än och kvart över elva fick vi åka hem. HA HA! :P

Joel och Tei på isen, jag gissar att Tei pekar fuck you där under vanten gullig som hon ä :P


Jag åkte med Joel på Erikshjälpen han köpte en fotölj och jag köpte en häftig duk, ett lila tyg som jag ska sy en tröja av, påsklämmor, träslevar, en osthyvel, en värsting slice,are, en röda klara som min kusin Anna önskat sig och två ägg koppar som Faster Ingrid fick i födelsedags present. :)

Den här duken tyckte jag var fin, rund är den också så den passar till köksbordet vi har här hemma hos Mamma. När Pappa fick se den sa han; Å vilken fin påskduk. Och när Mamma fick se den; Å en påskduk.. Näe jag tyckte den var färgglad, även när det inte är påsk! :P haha


En plast osthyvel som jag tänkte testa om den är bra och en värsting slice,are som man först slicear typ pizzan med och sedan kan man lyfta bort den. Allt sånt här smått kostar ju typ 4-10kr så det skulle inte göra så mycket om osthyveln inte funkar, men det skulle vara rena kapet om den gör det. :p haha


När jag kom hem var Faster Barbro och min kusin Eva-Lena här. Åkte med dom till min Faster Ingrid som fyller år idag. Satt och stickade och hade så trevligt, sedan kom Pappa, min kusin Mikael och hans fru Pahn också åt vi mat, en riktig festmåltid. Älgkött med potatis och världens godaste brunsås. Gurka, tomat, melon, passionsfrukt, kiwi och ost och kex. Efter maten tänkte jag om jag skulle åka på vattengympan eller stanna kvar och hinna äta tårta, gissa vad det blev? Tårta :D

Efter tårtan åkte jag och köpte garn med mina kusiner Anna och Eva-Lena för Anna vill att jag ska göra ett par benvärmare till henne. :) Efter det åkte jag hem, packade kläder och såg att Mamma hade massa överutslagna rosor som hon skulle slänga så jag gjorde en bukett till Feliziah, den är ju fin och det är roligt även om den bara kan glädja na en dag eller två. :P Jag tycker den var finare i verkligheten, så det så haha!


Lånade duschen hos Feliziah också kom jag på att jag ska testa att inte använda shampoo, bara tvätta håret med vatten och än så länge verkar det ha gått bra, behöver bara övertala mig själv psykiskt om att mitt hår inte är smutsigt, men det verkar gå bra. :) Stod och masera hårbotten som man ska i duschen, så mysigt så. :P Sedan hjälpte jag Feliziah att färga om de röda slingorna och vid halv åtta gick jag hem.

Här var min kusin Emma, Tilde och Ludvig :D Har varit på Ica med Tilde och när vi skulle gå ner för trappen sa hon är det hål här också böjde hon sig ner och tittade, sedan sa hon Nä då behöver man inte hålla i sig när man går här. Haha sötungen :) Har sett på lite tv och busat med ungarna men nu har Robin jobbat klart så Emma och dom har farit hem.

Funderar på att gå och lägga mig tidigt för ovanlighetens skull, eller för att jag behöver det. Men får se hur det blir, Hejhopp godnatt kanske :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: