Grötsörja, Myrorna, en bok och dagis prat! :)

Imorse väckte Emma mig vid halv åtta när hon skulle iväg på jobbet. Så gick jag upp och var med barnen. :D Gjorde havregrynsgröt också åt vi frukost. Gröten blev en enda sörja med nå jordgubbs sörja och mjölk, kall blev den också men ungarna gillade den, särskilt Ludde han åt som en häst. XD

Jag följde med Robin och skjutsade ungarna på dagis och sedan skulle han iväg och jobba så jag passade på och fick skjuts ner på stan. Var in på Myrorna för jag ville titta efter nå roligt tyg att göra en lampskärm av. Hittade inget men jag hittade en blå handduk från Ikea, som vi har några av, så den köpte jag. :P

Tog ett tåg hem vid halv elva. Började läsa en bok på tåget, som heter "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" den är skriven av Liza Marklund och Lotta Snickare. Boken verkar jätte bra, handlar om barnuppfostran och hur vi ser på dom olika könen. Jag blev väldigt sugen på att se efter om det är så som undersökningar som presenteras i boken visar, på högstadiet om pojkar och flickor får olika mycket tal rum och blir bemött på olika sätt, så jag har kommit på att jag ska skriva ner olika saker som händer i skolan och om det blir nå intressant resultat presentera detta för Rektorn så hon kanske kan be vissa lärare att ändra på sina beteenden. Jag blev också sugen på att öppna ett dagis istället för att bli barnmorska. Jag vill liksom lära ut rätt saker redan från början, inte ha sagor där Mamma björn lagar gröten och Pappa gröt stolen och jag vill att alla barn ska uppmuntras till att leka med allt. På mitt drömdagis skulle det även finnas böcker där pojkar är tillsammans med pojkar och flickor med flickor och det skulle finnas lika många kvinnliga huvudpersoner som manliga i mina böcker. Människorna i böckerna skulle även ha olika hudfärg, ursprung och religioner. :)

Nu sitter jag hemma, ska göra massa skol grejer men insåg precis att saker jag behöver finns inlåst i Tom och Feliziahs lägenhet och Tom är i Norge och Feliziah på skolan i stan. Så jag får väll typ vänta tills Feliziah kommer hem någon gång tills jag kan börja. Men skriva engelska uppsats kan jag nog ändå. :) Ja det är väll dax att börja då, kanske borde ta en macka innan jag börjar.. :P haha. Tjohej! 8)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: