Nya gymnasieplaner, flyttplaner och hemmagjorda potatisbullar :P

Hejhopp, idag har jag varit på skolan. Har pratat med syven Lennart och nästan bestämt mig för att gå lärling barnskötare i Ånge på Boberg. Då blir jag barnskötare efter tre år och jag har nog ganska mycket praktik. Det finns inget liknande program i stan som jag får gå på eftersom att det finns i Ånge. Känns roligt att gå något som jag verkligen vill men riktigt tråkigt att jag inte kommer flytta ihop med Oliver. Har inte riktigt bestämt mig än men på Onsdag ska jag åka till Ånge och prata med någon som jobbar med programmet och få veta hur det är där. Jag vill ju egentligen flytta till stan men idag har jag tänkt och insett att jag nog skulle överleva i Ånge också. Fast jag vill som det är nu inte bo kvar hemma. Så får se hur det blir med det.

Träffat sjuksyster har jag gjort också. Vi har fått en ny, eller en som vi haft förut. Jag gillar henne riktigt mycket. Jag tror hon heter Lena Fridlund :P I alla fall så var jag dit och prata med henne och vi kom fram till att jag nog borde flytta till Pappa eftersom att jag inte kommer överens med Olle. Så nu tänkte jag berätta vad jag tänkt någon dag framöver när jag har tid och ork att förklara varför. Vill helst ha internet där jag bor men jag får väll gå hit en sväng om dagen eller nå´t. :) Det känns jätte skönt nu när jag pratat med skolsystern och gråtit en skvätt, känns liksom skönt att ha lättat på hjärtat. :)

Sen jag kom hem från skolan har jag suttit och pluggat. Men idag gick det inte så bra att koncentrera mig, satt och tänkte på annat. Så det var skönt att Filip ringde och prata med mig ett tag. :) Ringde Feliziah efteråt också och prata lite skit med henne och sedan kunde jag läsa lite till. :)

Jag och Mamma har gjort potatis bullar. Det var tungt att pressa potatisen men annars rätt enkelt. Fast jag tyckte inte riktigt om dom. Dom smakade inte som vanliga potatisbullar och jag vet inte riktigt om jag gilla dom. Gillar vanliga mer i alla fall. :) Lingonsylten var inte så god heller. Det kändes hur surt det var bak i käften av dom första tuggorna. XD

Nu ska jag gå bort till skolan och hämta cykeln som jag glömt kvar. Tog cykeln till skolan imorse. Det kändes tungt i benen att cykla. Så nu vill jag cykla mer så jag tränar upp mig själv och orkar mer. :) Hejdå 8)
Agnez

Om du flyttar hit till Ånge kan vi träna tillsammans, gå ut och gå eller cykla. Skulle vara skitroligt :D Ska hålla utkik efter någon lägenhet i närheten av min^^

PUBLICERAT DEN 2010-04-20 KLOCKAN 11:41:51
BLOGG: http://agnezzthecookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: