Tråk skolprat, plugg och vattengympa pass

Hejsan, natten mot igår sov jag hos en kompis i Ånge och på morgonen när jag skulle till skolan hade jag tydligen lyckats stängt av alarmet istället för snozat det. Men jag lyckades vakna fyra minuter innan bussen skulle gå. Kollade upp om det gick nå senare och det gjorde det så jag kom bara en halv timme sent. :)

Igår kväll var ingen rolig kväll för då berättade jag för Mamma att jag inte trivs här och tycker det är tråkigt att Olle och jag oftast är sur på varandra, hon visade inte att hon förstod mig så jag blev så jävla less. Fick hur ont i huvudet som helst av alla jävla tårar så det gjorde ont när jag skulle försöka ha huvudet mot armarna/kudden när jag skulle sova. Men det kändes grymt skönt att prata med min kusin Emma igår, för hon förstår mig och henne kunde jag prata med. Det betyder mycket att jag kan ringa och få ut mina tankar ibland! :')

Det känns konstigt när jag missat måndagarna för då blir jag dagvild hela veckan. :P

Det känns skit tråkigt med skolan just nu. Det är prov och skit hela jävla tiden och jag har saker jag måste göra hela tiden så det känns inge roligt längre att åka till stan för att göra saker eller nåt eftersom att jag hela tiden vet att jag har bättre saker som jag måste göra hemma. Ibland känns det som att jag bara vill skita i allt. Skit samma om jag får bästa betyg liksom, jag kommer in på det jag vill ändå för det är ingen annan som vill gå i Ånge! Men samtidigt vill jag, fast jag vet inte riktigt varför, men jag kämpar på. När klasskamrater säger "Å det är bara sju veckor kvar till skolavslutningen" tänker jag inte å vad roligt, jag tänker bara å vad mycket jag ska hinna göra innan dess. Det suger att vilja ha bra betyg och det suger att man behöver plugga så mycket hemma för att ha det. Men det blir nog bra det här. Nu har jag gjort en egen almanacka med och skrivit in allt som ska göras och även skrivit in när jag ska göra saker så det känns som jag fått lite ordning ändå. :) Jag känner även att jag kan bli grymt sur och nästan grin färdig när lärarna inte förklarar riktigt vad som ska göras utan bara att det ska vara klart då och då. Som att vi måste jobba klart två kapitel om man vill ha bättre betyg än det man fick på nationella provet i matte. Så måste vi ta hem och jobba eftersom att vi absolut inte kommer hinna jobba på skolan. Jag kan inte jobba matte hemma eftersom att jag behöver ropa på läraren vart och vartannat tal för att få saker förklarade för mig och det finns ingen jag kan fråga hemma så det känns skit tråkigt. Jaja nu är det slut på tråk snack! :)

Idag så tyckte jag att det var onödigt att gå på skolan för vi skulle inte jobba något, så vid tio kom Nathalie och väckte mig också har vi suttit och pluggat. Sedan åt vi ost toast mackor och blev skit trötta, så vi la oss och sov i cirkus vå timmar. När vi vaknat läste vi lite till och sedan gick vi och köpte lunch/middag på Vagabondo, jag köpte en god räk och champinjon sallad med vitlöksdressing. Läste lite till och sedan åkte hon hem. :)

Ikväll har jag varit hos min kusin Anna och gjort ett vattengympa pass. Är nästan helt klar och riktigt slut i kroppen efter att jag övat minst två gånger på alla övningar i åtta låtar. :P Jag ska ha ett vattengympa pass på idrotten nästa Torsdag för att höja mitt betyg i idrott.

Nu ska jag läsa fysik för vi har prov imorgon och sedan ta en snabb dusch och gå och lägga mig. Godnatt 8)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: