Varit i stugan, Mammas namnsdag.

Idag är det Onsdag, de senaste dagarna har bara flugit iväg. :p

I Lördags så åkte jag upp till stugan med min kusin Emma och hennes familj, Kristian åkte också med. :) Tror inte att det vart så speciellt mycket vettigt gjort för min del under Lördagen men på kvällen så åt vi tillsammans allihopa, det blev surströmming och sånt för dom som villa ha det och spagetti och köttförssås för mig och några till, det var så gott. Jag tycker verkligen om min moster Fias köttfärssås, det är något speciellt med den. :)

Vi har varit i vår stuga i Leringen och det var inte igår direkt som jag var där senast, nej det var riktigt länge sedan. Men det har bara varit massa skit och tjafs och bråk minnen därifrån men nu så känns det bättre, nu kan jag börja trivas där och planera för att göra saker och sånt. Det är bara en liten stuga, ett stort kök och ett lika stort sovrum. Det var det. :p Finns även ett dass/verktygsbod och en altan som är lika stor som stugan. :)
Såhär ser det ut från vägen och efter att man gått uppför trappan :)

Framifrån


Nu helgen som varit har vi målat lite och fixat så den här trekanten som ni ser till höger är nu samma färg som huset, räcket är målat och runt fönstren och dörren ser ni att det är ljust, där är det fast satt nå bräder i en mörkare färg. Så det så. :p

Under Söndagen så skulle det sättas trädplant men jag fick ha det mycket roligare, fick passa Ludde och Tilde. Tilde var jag bara med ett litet tag för sedan följde hon med upp till skogen, så var Kristian med henne istället. :P Haha. Dom hade suttit i bilen den mesta tiden tror jag också hade hon sagt åt honom vart han skulle sitta och ta på sig bältet och ta av sig bältet, sedan hade hon tagit av sig bältet och sagt; Nu ska vi pussas. HAHA. Kristian sa Nej det ska vi inte men det var lite skoj att hon sagt det. Mamma sa sen att hon hade sagt åt Tilde på skämt att nu får du inte pussas med Kristian så det var väll därför hon sagt det, men skoj var det. :p¨

Ludde och Tilde när vi åkte i bilen påväg upp till stugan. :)


Till middag så åt vi någon soppa som Mamma gjort som var riktigt god med en klick creme fraice. :)

Åt blåbär, också bad jag Kristian ta en bild på min tunga som han påstod var rätt blå. Så tittade jag på bilden och insåg att det inte gick att få den att se bättre ut, just den dagen. :p Haha, men man får ha såna dagar också. :)


Senare så skulle Jag, Kristian, Mamma och Olle åka till huset i Gimåfors så då åkte vi i skogen och fick se en skit stor älg, den var jätte stor. Mamma hann räkna till sju taggar på ena hornet (heter det så?) Så det var nog ungefär en 14taggare, fatta va coolt, och jag såg den först, tur var väll det, Mamma och Olle satt och titta in i skogen. Haha. :p

Vet inte om det har hänt nå vettigt i Måndags, Tisdags eller idag Onsdag. Var hos Kristian i Måndags. :p Fullt upp har jag haft i alla fall och därför har jag inte hunnit suttit vid datorn något. :/

Jo jag var på hundkurs i Tisdags under skoltid, mellan två och fyra, och det var kul så jag ser framemot att göra det fler gånger och då även ha hunden med mig. :)

Idag Onsdag så har vi haft hemkunskap på skolan, fick ha lite teori och baka nå nyttiga mackor, och dom blev ganska god, fina vart dom i alla fall, så Mamma fick dom för hon har nämligen namnsdag idag, det är Annette.

Var med Oliver på matrasten och det var ju skoj, eller det var inge speciellt, men jag brukar ju oftast sitta och nörda och läsa på under rasterna så det var ju kul med lite omväxling, oftast beror det på att jag inte har någon lust att jag inte gör något, men idag så var jag faktiskt i fa;n, självklart så kom jag någon minut försent för att jag försökte dra med mig Oliver på lektionen men så kan det vara :p Haha

Grattis Grattis till min Mamma Annette som har namnsdag idag. :)


Nu ska jag äta något så att inte magen börja prata med mig. :p Sedan ska jag åka med fyra bussen hem till Pappa och klippa gräset, det börjar bli lite tråkigt så jag börjar längta efter snön, men jag vill hinna fixa fontänen innan snön kommer så riktigt än får den inte riktigt komma ändå. :p
Åker nog upp till Gimåfors och är där inatt eftersom att Kristian skulle vara tråkig och se på fotboll med nå killkompisar, ; men kul jag vill ju vara med DIG. ; men du får ju komma du också. ; Men tror du det själv eller, jag vill inte vara med ER och se på fotboll. Tråk huvve. :p Nä då, Jag älskar min älskling ändå, men nu var jag bara jävligt sugen på att.. vara med han. ;) Haha

Go´kväll. :)

Vera Mohlin

Det är bra att du drar med Oliver på lektionerna fortsätt me de.Jättebra blogg du har jag kikar ofta in.

Kram från Olivers mamma

PUBLICERAT DEN 2009-09-09 KLOCKAN 22:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: