Måste

Det här med MÅSTE, jag hatar det. Jag hatar inte måsten, jag tycker inte att det finns några måsten. Jag hatar att folk använder måste!

För några år sedan så såg jag en psyk film jag tror att den heter något i stil med jag123 eller något liknande, en av sakerna som gubbe pratar om är att det inte finns några måsten, att när folk säger att den måste göra något så ska man låta en nyfiken 6åringen sitta och fråga varför då? varför då? för då kommer man i slutet inse att man vill göra sakerna, måste låter så negativt. Sedan jag såg den där filmen så vill jag inte använda mig av måsten, ibland råkar jag göra det men när jag kommer på mig själv ned att ha skrivit måste så byter jag ut ordet mot något annat.

Exempelvis så säger någon att den måste gå till arbetet. Varför måste man gå till arbetet? Jo för att man vill försörja sin familj, man vill ha pengar till mat, man vill ha pengar till att betala räkningar för man vill inte bli vräkt och man vill ha pengar till att göra roliga saker. Om man nu inte alls trivs och tycker att allting bara känns som måsten då tycker jag att man ska byta arbete byta miljö, jag tror att det alltid finns möjligheter till förbättring om man bara har viljan och har tålamod att försöka så tror jag att allting går.

Exempelvis om någon säger att den måste städa, varför måsta man städa? Det måste man verkligen inte enligt mig, städa det är jag helt säker på att man vill. Man vill helt enkelt inte bo i en svinstia. Människor säger att dom måste tvätta kläder, man vill tvätta kläder, för man vill ha rena kläder, så ser jag på det!

Jag hoppas att ni kan försöka tänka som mig och kanske se lite ljusare på saker, kanske kan skriva något annat ord än just måste??
Om en enda människa börjar använda något annat ord, då har jag lyckats! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: