Jan

Jag har gillat den här låten sedan första gången jag hörde den, det var över ett år sedan. Det är det enda bra, en kille som jag vet vem det är gjort, visat mig den här låten. xD


Jag hörde nå´t lustigt häromda´n, på min dagliga runda på stan, Av en som jobbar på nätterna och pundar på da´n, Jag borde blivit förvånad men jag börjar bli van
Han berätta nå´t om hans senaste kran, Han hette Jan, ja skratta lite grann, för jag kände den killen, hade aldrig tänkt mig att han skulle röra pillrer, minns han från skolan, skulle va så viktig jämnt, smöra för lärarna men han var inte speciellt intellegent, Sprang igenom korridorerna till rektorns kontor, för att berätta vem som klottrat på elevhallens bord, Det var den där Kape och du jag tror att han knarkar också, han inte bara slår folk när vi slåss, han sparkar också, det var hans grej tydligen fick han någon lysande idé, hamna i fel umgänge och ville va ball han mé, men vi är inte barn längre tiderna förändras, man hamnar inte hos rektorn nu, man får stryk, dör eller fängslas

Jag säger ingenting men vi får se hur det går för han, om ett år om han står kvar eller om han försvann, som så många före han som gjorde samma fel, ville bli lirare utan att känna till sitt spel

Jan

Det gick nå´n vecka ringde för nytt skvaller, nyfiken om den där fjanten hade satts bakom galler, hon sa att han låg på lassarettet med krossade knän, det var visst nå´t om en urspårad affär och vid närmare efterforskning hörde jag vad som hänt, han hade tänkt sälja fem hekto tjack till nå´n han inte känt, han bjöd hem dom till sig, men dom ringde aldrig på, tre stycken kom genom fönstret innan han fatta vad som stod på, Med en pistolmynning mot varje tinning, fastbunden vid en stol, kände sig Jan nog inte speciellt cool, var e varorna sa dom och sparka ner han på golvet, han visa dom, men dom slog ändå sönder hans knän med kolven

Jag undrar vad han lärde sig av de, hur ska det gå? Vi får väll se, han kanske börjar fatta vad han leker med, vill man leka går man på dagis, i verkligheten är alla goda råd dyra och ingenting är gratis

Jag svär på min sista bagis

Men historien tar inte slut där han kom hem efter en vecka på sjukan med ett par kryckor och knäbesvär, Han var ilag med en tjej, hon var ett fint litet stycke, men hon hade alltid, pratat lite för mycket
Han hade gömt ett hekto förut hos hennes föräldrar, så dom åkte och hämta det, eftersom han behövde pengar, han ringde runt och det tog inte länge innan han fick napp, det knastra i luren, men han tänkte att den är väll glapp, Dom skulle mötas imor´n bakom buss terminalen, Men kommisarie Vedin han hade andra planer, Morgonda´n kom klockan var två det börja bli dax, Jan tog sin väska, sa till sin tjej Jag kommer strax
Han träffa killen, det var lugnt, men när han skulle gå, hoppa Vedin fram så åkte han på b???? och efter en resa med huvut på golvet i polis bilen, kom dom fram till stationen och Jan börja tappa stilen, istället för att noncha dom svinen kom tårarna fram, två minuter sen kom alla tjuvar och dealares namn, men dom körde ändå han till häktet i Härnösand, han tjäna ingenting på att inte ta det som en man, Kommisarie Vedin log och klappa sin feta buk, Jans tjej hon blev ihop med hans bästa polarare 
Va lär man sig av det? Jaru, vi får väll se men tänk på Jan nästa gång du vill va ball du mé!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: