"Normal" igen

I Onsdags åkte jag och Kristian med min Pappa till Ånge. Jag villa så gärna ha, så Pappa bjöd på glass på Konsum.

Kristian som nog såg någonting intressant bakom mig, och min super duper goda glass. Det är Strawberry cheese cake smak. :p

Pappa åt också glass :)
såg lite tokig ut, och log sedan xD
 

När vi kommit hem från Ånge så kollade jag i min jordgubbs sandlåda :p
Detta är en bild på landet den 1:a Maj.


Lade efter den bilden på lite gödsel och en fiber duk. Den 27 Maj såg det ut såhär ;D


I Fredags på Matte lektionen så hade vi lek timme, jag satte ihop olika små figurer med hjälp av nå grejer :p

En stärntetraeder lyckades jag bygga :)


Jag lyckades även bygga en dodekaeder och i den stoppade jag en ikosaeder som jag också byggt ;)


Fredagen tillbringade jag hos min kusin Emma :D

På Lördag morgon åkte jag med min kusin (på Pappas sida) Anna-Karin och min Faster Barbro till Växthuset, hjälpte till där. Igår under dagen och ganska långt in på kvällen hade jag korta shorts på mig :)
Runt fyra så åkte jag och Pappa till min Faster Ingrid och hennes man Bosse, för Bosse fyllde år, vi bjöds på middag och till efterrätt så var det rabarber paj med sås, mumsigt var det! :)
Efter att vi grattat Bosse och gett honom en buske, så åkte vi till en i Fränsta, där planterade Pappa buskar och lade ut marktäckduk, jag krattade ut täck bark och skyfflade massa sand, det var ganska jobbigt och jag hade myggor på mig. :p
När vi var klar där vid elva, så pratade jag lite i telefon och bestämde mig sedan för att åka med Lina, Anton, Kenny och Linas kompis Emma till Brattås på dans.
Vi åkte häftig taxi dit, det var roligt! :D

Taket i taxin ;)


Vi hade det trevligt där på dansen, även fast det typ slutade en halv timme efter att vi kommit eller något sådant. :p Vi kom hem igen vid halv tre tiden kanske, Lina följde med mig hem, vi åt taco chips med taco sås och ost på, som vi värmt i micron och sedan sov vi. :)

Imorse vaknade jag av att Mamma ringde, jag blev verkligen inte glad, så vi hade ett litet bråk där på morgonen (för mig var det morgon) men det gick över, det är ju trots allt morsdag, så jag fick lite dåligt samvete.
Jag var på Ica och handla godsaker, sedan kom Pappa och hämta mig och skjutsade mig till växthuset. Där gjorde jag iordning värsta fina faten, och Mamma fick en ägg klocka i form av en svart anka av mig. :)



Jag har ganska nyligt upptäckt hur gott CHAMPIS är. :)


Har fått skavsår av mina "foppa" tofflor, min snygga pappers lösning.


Jag har haft en gul kjol och linne på mig idag, det har varit super fint, jätte varmt väder idag.

Snygg blomma som jag satte fast på min ring :)


Jag och min kusin Anna satt ute och solade när vi väntade på Pappa efter att vi stängt.


Försökte få till ett bra kort på mig själv, med blomma i håret :)
 

men det gick ju som det gick.

Efter att vi stängt idag i växthuset så åkte vi till Faster Ingrid och åt middag. Efter att vi ätit så åkte Jag, Pappa, Faster Ingrid och Bosse till Ramsjö, det är kanske sju mil bort, ut i skogen :p Vi hälsade på en släkting där,
Göte Thyr, han är så himla go, snäll, vänlig och rolig den människan, det finns nog hur mycket positivt som helst som man skulle kunna skriva om honom. :) Han är så  himla häftig och rolig, jag har träffat honom tre gånger tidigare och skrattat mycket varje gång. :)
Vi hade det jätte trevligt hos Göte, vi fikade och han sade en massa roliga saker. :D

Nu är jag hemma i Fränsta hos Mamma, har ätit taco chips med taco sås och ost på, det ser inte så frestande ut, men det är så grymt gott. :)


Ska gå och lägga mig nu. Imorgon efter skolan så ska jag åka buss till stan.

Go´natt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: