Jag har varit i stugan

I Fredags skjutsade Mamma och Olle upp mig till stugan. Det hände inte mycket alls i stugan under Fredags kvällen, men det var trevligt folk där. Jag var i min moster Fia och hennes man Berras stuga. Där var även mina kusiner Lina och Emma och Emmas två söta barn, Tilde och Ludvig. :)

Igår Lördag, var jag mestadels med mina söta små kusin barn. Hjälpte till och måla lite i Herberet också. Jag hade en jätte trevlig Lördag i alla fall. Till middag åt vi grillat kött, majs och potatis, hur gott som helst var det!
Igår kväll när barnen somnat åkte jag och min kusin Emma en bit bortanför stugan där det är en massa stenar, det är bredvid det stora sjön, men vattnet har inte stigit helt än, så man kan fortfarande gå där. Vi for dit för att kolla om vi hitta några fiske drag, som hade kunnat fastna i botten där när man varit ute med båten och fiskat. :p Vi hittade inget, det var rätt mörkt ute, så vi gick med ficklampa. Men vi såg en massa grodor, också såg vi en massa grodor som parade sig, Usch och blä för det! :p
Efter att vi gått där åkte vi mot stugan igen, men kom på att vi kunde köra upp på en skogs väg, det var kul, vi såg flera Harar. Vi körde vilse kan man säga, vi visste inte var vi var och det kändes som vi kört runt runt jätte länge. Men tillslut kom vi till en liten bro, som jag kände igen, och sedan var vi vid en grill plats som vi brukar åka till på vintern. Vi följde den vägen, åt fel håll åkte vi enligt mig. Men som tur var kom vi till den vanliga vägen tillslut ändå! ;) Haha. En rolig tur var det allt!

Idag Söndag vaknade jag väldigt sent, klockan var ett!! :S Jag hade sovit i ungefär 12 timmar, är skapligt brydd över mig själv. Det har inte hänt så mycket alls idag. Jag har varit lite med söt ungarna, Tilde ochLudvig. Också har jag ätit lunch. Vid lunchen kom Mamma upp, sedan var det fika, kaffe och tårta!

Helgen har varit riktigt trevlig, bilder kommer nog imorgon. Är hos Mamma nu, sitter uppe vid hennes dator, min dator är hos Pappa, och det är till min dator jag överför bilder från telefonen!

Imorgon bittit har jag utvecklingssamtal, det kan nog inte gå annat än bra. Fast det är redan klockan åtta, vilket känns lite taskigt, med det ska nog gå bra ändå! :)

Vad har ni gjort i helgen då?


Go´kväll kära läsare!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: