Midsommar

I Fredags åkte Jag och Kristian med Mamma och Olle upp till huset i Gimåfors. När vi åkte upp såg jag att det var en ny jätte fin skylt som var uppsatt i Nordanede! :)

När vi kommit upp till Gimåfors så bytte jag mina jul gardiner mot ett par sommriga vita, också hade jag med mig några fina orkideér som jag satte i fönstrena. Det blev fint tyckte jag
Före och efter
 

Jag plockade blommor och gjorde en bukett till Mamma, min Mamma tycker nämligen att det är finast med blommor som växt ute. :)


Sedan plockade jag blommor så gjorde Mamma en krans till mig och jag gjorde en till henne. Dom blev stiliga, fast tråkigt nog såg dom riktigt trötta och hängiga ut senare på kvällen :p

  
  

Vi åkte båt till Fia och Berra och alla andra i Leringen! :)
Snygga leenden, inte! :p
 
Fina sjön.


Vi åt jordgubbar dopppade i choklad och drack någonting som jag inte tycker smaka gott, sedan dansade vi runt midsommar stången som min härliga släkt redan tillverkat när vi kom. Härlig tradition!! ;D

Jag och Kristian busade med mina kusin barn Tilde och Ludvig.

Tilde och Kristian såg så söt ut! :)
Dom lekte med vatten och skjutsade tallrikar i skottkärran
 

tröttnade på det och gick på styltor. :)


Här har vi släkt (på Mammas sida) som sitter och äter middag på logen, jag tycker om dom flesta :)

Det är synd att min kamera på mobilen suger när det är mörkt
Vi åt i alla fall super god mat, jag åt ett grillspett och fy vad det var gott! :D

Efter maten (eller var den mitt i, under) så skulle söt Tilde gå på styltor igen, den här gången hjälpte Gille till :)


Jag och Kristian sov i Fia och Berras sov stuga.
På Lördags morgonen väcktes jag av denna söt fis, Ludvig.

På Lördagen var jag och lite släktingar och deras partners och partnernas barn, föräldrar och syskon på brännboll i Nordanede, ganska härligt som det brukar vara! :) 
Min Moster Fia och mitt kusin barn Tilde längst fram på bilden.


Sixtens Änglar, chalalalaLA!


Det fanns en rolig hoppborg där på sidan av planen som Jag, mitt kusin barn Tilde och min tremänning Erik,s son Alvin spenderade mycket tid i, jätte skoj faktiskt.

Förutom att det var några snorungar som var dum och inte tänkte sig för utan hoppade så att Tilde började att blöda från läppen, det gick bra, men jag tyckte att det var läskigt.

Mamma och Olle skulle hem på Lördag kvällen, så Berra min mosters man, och Tilde skulle skjutsa över dom med båten på andra sidan sjön. Båt motorn fungerade inte så Berra fick ro över och tillbaka, det är en bit och jag kan lova att han var ganska irriterad när han kom tillbaka :p

oj nu ser jag vilken vinkel det är ifrån, det här var efter brännbollen, när vi varit hem och dusha så åkte vi med bilen på andra sidann sjön så kom Berra och Tilde och hämta oss. :p

På Lördags kvällen skjutsade min kusin Emma ner mig, min andra kusin Lina och Kristian till Viskan.
Bilder från bilen, en riktigt rolig färd.
Emma och Lina, Tok Lina, och Kristian
  

I Viskans Parken var det partaj och riktigt, riktigt mycket folk. :) Träffade på alla sorters människor,
en snurrig Anton min Pappa, Emma L, hennes syster, Oliver, Lina O och Cecilia, Filip, Kenny, Ånge och några läskiga typer.. Ja alla sorters människor i olika åldrar från överallt, riktigt skojjsigt.
En snurrig Anton som sitter bredvid Kristian


Emma L och hennes syster Marie, med hår. :p


Min roliga (onyktra) Pappa pratade med Emmas Pappa, ordningsvakten. :p


Nu ska jag berätta en sak om min Pappa, när han druckit, så brukar det kunna bli så att han dansar sin dans, som ingen annan dansar, utan sin alldeles egna galna dans, det ser roligt ut, fast det är lite pinsamt också, men det är ingen fara. :)

Filip träffade jag på också :p


Jag gjorde en god gärning, det var en onykter kille som stod utanför ingången med sin påse som innehöll någon öl, sedan lämnade han påsen och gick in, också kom det en klasskompis till mig och frågade om jag hade något att dricka också tipsade jag om påsen som låg bredvid mig, en god gärning om du frågar mig!! :D Haha.

Min kusin Emma och hennes kille Robin kom och hämtade oss vid två tiden, vi for upp till Fia och Berras stuga i Leringen och sov där. Emma och Robin på en lite tokig bild. :p


Söndag var en underbar DAG, efter den underbara dagen kom en bråkig kväll men det är inget jag tänker prata om.
Mamma kom och hämtade Kristian och mig också åkte vi till huset i Gimåfors.
Det var soligt och varmt och super duper härligt, jag solade jätte mycket och låg i min älskade underbara hammcok. :) Jag och Kristian, Mamma och Olle åkte med båten till mitten av bron i Gimåfors, där det finns ett litet vindskydd, där lekte vi namn leken, den går till såhär, jag kanske säger Erica då ska den som är efter mig säga ett namn som börjar på bokstaven som namnet som jag sa slutade på. :p Vi åt paprika och dipp eller jag åt väll upp det mesta, det var jätte mumsigt. :) Jag rodde fram och tillbaka, tanken var att träna magen! :)

Det var som sagt en jätte härlig dag, vi lade ut abborrkaggen, det är en stål näts bur som man fångar fisk i. Vi fick, efter bara ett litet tag en abborre som Kristian rensade och sedan kokade, och sedan fick katten äta den, hur det gick vet jag inte, hon är väldigt kinkig med nya saker min katt. :p


Imorse åkte vi hem ifrån huset i Gimåfors rätt så tidigt, tror klockan var halv åtta.
Min katt, hon var rolig att se på imorse, hon lekte med en liten mus. :p
 

Jag såg en ekorre, som det var synd om för det var några fåglar som attackerade den. Fast sedan berättade Olle att det nog var för att Ekorrar brukar äta upp fågel äggen, men men det såg ut att vara synd om den i alla fall, och jag kom riktigt nära den söta lilla varelsen :p


Jag har mått skit sedan igår kväll, har känt mig febrig och trött/slö, blir jätte lätt super orkeslös. :/

Jag cyklade bort på Färghandeln förut för att köpte sminkborttagning, det gick bra, men när jag sedan skulle cykla uppför en backe för att komma till Apoteket var det verkligen jobbigt. Köpte i alla fall solskydd på Apoteket, för att ta med på festivalen, vi ska ju nämligen åka på PEACE AND LOVE imorgon, det känns så härligt och jag hoppas att jag kommer må bra imorgon. För jag tror inte att det är någon höjdare att vara på festival i ungefär en vecka och ha feber..
Jag tog en alvedon förut, jag som aldrig äter huvudvärks tabletter och liknande, för det var så att ett tag åt jag riktigt många av dom och dom slutade liksom verka. Men i alla fall så tror jag att det hjälpte mot febern, jag känner mig inte lika konstig i temperaturen längre. :p

Nu ska jag nog gå och vila. Kristian kommer nog snart, och Agnez ska också komma senare, båda ska sova hos mig inatt, för imorgon bitti ska vi upp rätt så tidigt ska åka till stan vid halv åtta, min snälla Mamma ska skjutsa oss, ska äta frukost på Mcdonalds.
Jag ska ha så roligt på PEACE AND LOVE, hoppas på att det blir fint väder i Borlänge! :)

Hejdå! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: