Lucia framträdanden och fredags aktiviteter :D

Imorse vaknade jag vid sex, skulle iväg på skolan och ha Lucia. Det var roligt med framträdanden, på första för lärarna så skrattade vi för att vi sjung fel några gånger och för att vissa sjung så himla roligt, sedan så skrattade lärarna några gånger i låten som min klass gjort på musiken. :p På andra framträdandet för 6-9an så gick det faktiskt jätte bra, vi skrattade lite och det lät bra när jag spela flöjt, tror jag, jag spelade inget fel i alla fall. :D Det tredje framträdandet hade vi i gympahallen och det gick inte speciellt bra, vi hade inget piano och vi sjöng fel flera gånger, vi skratta och allt blev bara tok, tur var det att det bara var massa småa barn som kollade, dom bryr sig ju inte, fick tillochmed några kommentarer i matsalen om att vi var duktig! xD hahaha

Vårat Lucia tåg :) Jag är tredje från vänster :p


På lunchen idag var det julkorv, men jag fick en annan korv, soja korv tror jag att det var, det var helt okej med lite ketchup. :)

Efter lunchen så skulle vi få se film, jag sov mig igenom hela filmen, trött som jag är. :)

Vid halv två hade Joel och några fler ett rock musik framträdande i aulan, det var roligt att lyssna på! :) Min kamera är såå bra.. :P


Vid två så började min och Joels fredags aktiviteter, det var tre som kom idag, skulle vart sju men det räckte gott och väl. :P Vi hoppade massa hopprep och hade olika sorts lekar med hopprepen. Vi körde en kärlekslek som barnen tipsade om, då skulle man säga alfabetet och sedan den bokstav man kom på skulle man hitta på ett namn på, sedan skulle man hoppa för hur många barn man skulle ha och sedan Ja eller Nej, om man var kär i namnet eller inte. :p Ena flickan hoppade runt alfabetet så vi fick börja om och en annan skulle få 31 barn. xD
Vilket liv det var i barnen! Vi sprang runt och lekte kull och flera olika tagar lekar, sedan lekte vi stol leken fast att det satt en och sjung och blunda och sedan sa stopp. :)
På slutet så var Jag och Joel så trött så vi satte oss på madrassen, barnen ville leka mer tagare men vi sa att vi strax skulle sluta, vilket vi även skulle. :) Så lekte vi en lek när man skulle göra roliga miner till varandra också fick man inte skratta. Det var kul, ena pojken såg jätte rolig ut. xD Så sa en av tjejerna att jag skulle få henne att skratta, men så sa jag att det inte gick också kittlade jag henne lite, så kittlade hon tillbaka, och sedan gav sig alla tre barnen på mig, och Joel hjälpte knappt. :p Sprang runt runt runt och sa nu får ni ge er, GE ER, SLUTA, tillslut sa jag; Nä nu ska vi sluta så blev dom lugn! :D

Nu sitter jag hemma i Fränsta, ska strax äta lite middag, det blir wookat :D
Efter maten ska jag baka lite pepparkakor med Mamma. :) Hejdå 8)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: