Idag har jag haft kul på skolan, handlat lite och sedan städat mitt rum.


Imorse somnade jag vid fyra tiden, sedan vaknade jag vid åtta av alarmet.
Skolan idag har varit riktigt rolig, vi har jul-tema vecka också har vi fått önska vad vi vill ha för lektioner och jag fick alla som jag önskat, syslöjd, massage och rimstuga. :)
Imorse så hade jag syslöjd med Joel, vi fick göra julsaker som vi kan sälja på en marknad som vi ska ha på torsdag. Jag gjorde en hjärt gryt lapp, den blev faktiskt riktigt fin och jag tänker köpa den om jag hittar den på marknaden. :)
Efter syslöjden så var det lunch och idag åt jag min första vegetariska måltid på skolan. :) Jag fick potatisbullar utan fläskbitar, dom var helt okej, två av dom tre jag tog i alla fall. Den tredje var inte klar så den smaka apa så jag var inte sugen på nå mer mat efter det. :p

Efter lunchen så hade vi Lucia träning och jag har nu tagit på mig att sjunga lite solo under Lucia visningarna, det känns spännande. :)

Efter skolan gick jag in en sväng på järnhandeln eftersom att jag sett en rosa slickepott i skyltfönstret någon natt innan när jag gick hem från Feliziah och Tom. Det visade sig att slickepotten var röd, så det blev ingen sån. Men jag hittade andra roliga saker att ha när jag flyttar hemifrån. Jag längtar, längtar LÄNGTAR!

Köpte en fin grej att ha mjölk i med ett liknande glas, som jag velat ha sedan Elisabet köpte den i julklapp till Heidi. Riktigt rolig tycker jag :)


Köpte även en liten kossa att ha mjölk eller grädde i till kaffet eller teét eller något liknande. Den har jag velat haft sedan flera år tillbaka när min kusin fick den i julklapp. :)



Sist och minst så köpte jag fina sallads bestick och en rosa grej som jag säkert kan använda till något vettigt någon gång i framtiden! ;D haha


När jag kom hem från skolan började jag städa mitt rum, tog upp mina stackars orkideér till blomsteraffären och vattnade dom för första gången på två månader, dom har inte haft några fat när dom stått där nere och jag har inte orkat göra något åt det, plus att jag inte varit hemma speciellt mycket heller. :p Sedan plockade jag bort all skit från soffan, hällde ut massa små skvättar med dricka och samla ihop panten. Gick upp med alla skitiga glas som behöver diskas. Sorterade även massa kvitton som jag samlat på en hög när det blivit för mycket i plånboken, det var ju lite spännande. XD Nej då, men det är roligt när man minns vad man har handlat och vad man har gjort där och vilka man varit med, tycker jag i alla fall. :) Sparade några kvitton också, men sån är jag! xD Sopade även lite men tänkter be Mamma dammsuga mattan imorgon för jag brukar bli så deprimerad när jag dammsuger den för den blir ALDRIG riktigt ren. :) Imorgon tänkte jag även göra julfint eftersom att jag inte känner att jag hinner med det ikväll, behöver lite sömn! :)

Åkte hem till Pappa vid sju tiden och åt middag, jag var jätte hungrig så idag var maten jätte jätte god, det var älgköttfärs biffar med sås, potatis, stekt lök och rårivna morötter, Mums! :)

Efter att jag ätit så skjutsade Pappa mig till Fränsta så åkte jag till Feliziah som satt ensam i Toms lägenhet, vi letade efter ägaren av en cover på Youtube, men det gick inte så vidare bra. Tänkte att vi kunde sms,a 118100 eller något sådant, men så visste vi inte hur vi skulle formulera frågan, om ni kollar på youtube. xD 

Sedan åkte jag med Pappa upp till det stora sov huset som Monica jobbar på, vi hämtade hunden också fikade vi lite kvällsfika med eleverna. :) Träffade på en riktigt rolig människa, en tjej som såg ut som en kille, lät som en kille och hade en tjej. :D Hon skulle även mönstra och sa att hon gjorde det för uniformen för att tjejerna gillar det ;) haha, hon var inte seriös tror jag men det lät jävligt roligt! :)

Jag har kommit på en grej man kan göra, om man som Feliziah och mig inte orkar gå och möta varandra för att ta en kvällsrök, så ringde jag henne istället. Så klädde vi på oss samtidigt i varsin ände zv telefonen och sedan gick vi ut samtidigt, tände dom ungefär samtidigt, prata massa strunt och sedan när vi var klar så sa vi Godnatt och hörs imorgon. Som att gå ut och röka med varandra, bara det att vi sitter i varsin ände på telefonen, Jag är såå smart! ;) haha

Nu ska jag ta och borsta tänderna och sedan gå och lägga mig i Mamma och Olles säng, dom är inte hemma och jag tog ur sängkläderna ur min egen säng förut och nu orkar jag inte bädda nytt, plus att jag inte duschat, så det får bli deras hårda säng inatt. xD

Jag ska bara nämna en av mina bästa killkompisar Filip, bara för han sa att jag skulle skriva något om honom. Nu ska jag ringa han och säga Godnatt! :P Godnatt alla andra också 8)
Jenny

Haha:) Jodå med mig är det riktigt bra, men jag är så himla trött så jag tror jag måste ta och hoppa i säng vilken sekund som helst:)

PUBLICERAT DEN 2009-12-08 KLOCKAN 00:20:33
BLOGG: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: