Svartvinbärsvin, spruta och förkyld.

Mamma tyckte inte att dansbands skivan var nå bra i Lördags, så hon slog på en bra absolut reagge skiva istället. :) Vi åt friterat till middag på Lördagen, friterade räkor, friterad kyckling och några friterade små lökar som Mamma odlat, med ris och sötsur sås, super gott. Till efterrätt så blev det friterad banan med glass och sirap också super gott. :)

På kvällen kom min moster Fia, Berra och Rolf, det var ganska trevligt, jag lånade ut mitt fina glas som Jag fick av Victoria på min födelsedag till Fia, snygging glaset! ;D


Igår Söndag så plockade Mamma och Jag Svartvinbär, vi har nämligen fyra svartvinbärsbuskar och Jag sa att Jag ville att vi skulle testa att göra svartvinbärsvin, så Mamma letade fram något gammalt recept så nu har vi gjort det, så ska det stå och jäsa i tre månader och sedan kanske vi smakar på det. :)


Sedan så cyklade vi ut i skogen, till ett hus och satte oss vid vattnet. Ganska trevligt. När vi skulle cykla hem så cyklade Mamma först, så börja hon skrika och ha sig, så hade hon fått värsta spindelnäts kokongen på sig, Haha det var kul! :p "Kul när det drabbar andra" som Mamma sa när Jag as garva ;)


Igår så gjorde vi köttbullar och sedan åt vi dom och potatis till middag, mumsigt. Sedan gjorde vi maränger och åt dom med glass och cola sås till kvällsfika. :) Såg på en bra dokumentär om några barn med störningar igår, det var lite rörande tyckte jag, Daniella och Jens hette det. :)

Imorse var jag på vårdcentralen och tog en spruta med Gardasil det är något mot livmoderhalscancer. Det var läskigt och armen har känts lite stel idag. Det har inte hänt så mycket spännade på skolan.
Jag har ont i handen och har haft det lite till och från i några dagar, men skolsystern fanns inte till hands.. Vi hade tipsslinga på eftermiddagen, gick med Joel och sms;ade Olle frågor så det gick ganska bra och var väll lite lärorikt eller något.. :p

Jag är förkyld också, riktigt förkyld, och det är inge kul. :/

Nu ska Jag åka upp till Gimåfors. Kristian är sur, typ. Då blir Jag också sur, typ. Tråkigt!!
Hejdå :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: