Barnvakt och Pappa har fyllt år

I Fredags vaknade jag alldeles för tidigt av att mamma ringde, (ja vi är rätt lata hon bor två trappor upp). :p Somnade om efter det. Men vid tio tiden åkte jag med pappa till växthusen.
Där hjälpte jag till lite i växthusen, men gick senare upp och fixade på rummet. Har läst igenom massa gammla anteckningsblock och liknande och det var himla roligt att läsa igenom det kan jag lova, med lite inslag av tråkiga tider också. Men så har det ju varit. Tycker att en massa saker jag skrivit varit himla fåniga och jag undrar hur jag egentligen tänkte :p Var så onödigt ju att fylla upp en massa sidor med namn på folk jag gillade. Roligt var det att det var massa olika namn som jag knappt minns. :p Haha.

Vid fem tiden på Fredagen åkte jag med Olle, min mammas kille, hem till Fränsta. Jag gick och handlade eftersom att jag och mamma skulle göra tårta till pappa. Vi (hon) gjorde en smörgås tårta och sedan gjorde jag en fin GODIS tårta, det var en maräng tårta med massa olika godis på, riktigt mumsig blev den, typ. Var lite tråkigt för marängbottnen hade varit frysen sedan min födelsedag och den var himla tunn. Men fin blev den i alla fall. Bild kanske kommer någon gång i framtiden om jag får tag i en kabel mellan datorn och telefonen. :p

Vid halv sju kom Tilde min kusins dotter som är två och ett halvt, vi skulle vara barnvakt till henne i helgen. Jag och Tilde, Mamma och Olle åkte bort till min pappa, där bjöd min faster Barbro på Kåldolmar (vet inte riktigt hur det stavas), men gott är det. 

Jag och Tilde har haft himla trevligt, på Fredags kvällen badade vi badkar, sedan somnade hon.

Grattis


På Lördag morgon så ritade Tilde teckningar och jag skrev ett jätte fint kort som vi gav till min käre pappa som fyllde år! :) Vi åt lite tårta och kakor. Sedan var vi ner till växthuset och hälsade. Sedan gick vi, Tilde åkte vagn, till Fränsta. Hela vägen pratade hon, hon frågade vem som bodde i husen som vi gick förbi också pratade hon om hästar och lite alltmöjligt. :p
Jag hade ju pratat om att vi skulle gå till Annette, min mamma, och hämta pengar så att vi kunde gå och köpa glass. Så när vi kom in i huset i Fränsta sprang hon in i blomsteraffären där mamma var, med kunder och sa "Hej Annette, vi måste ha pengar vi måste köpa glass". Vi fick pengar och gick över på Ica och köpte glass hon ville ha en twister och jag en daim glass. Vi satte oss vid borden utanför Ica och åt glass och vi bytte glass flera gånger, Tilde sa att hon ville ha en "nu", en ny och då fick hon min och så fortsatte det. :p

mums


Efter att vi ätit glass så var vi till en lekpark och gungade och sprang runt. :) Det var jätte roligt.
Sedan gick vi och hälsade på tant Mary och Arne (och Anders som inte var hemma). Tilde var lite blyg i början men sedan var hon hur pratsam som helst, blev riktigt brydd faktiskt. Där åt vi lite kakor och hade trevligt.
Efter det åkte vi med Mamma och Olle till växthuset där åt vi smörgås tårta. Senare åkte vi till min Faster Ingrid och åt, pappas födelsedags middag, ugnstekt falukorv och potatismos. Var riktigt gott. Sedan så åkte Mamma och Olle upp till Gimåfors för att hämta katten som varit borta ett tag, men nu är hon tillbaka! :)

Tilde och jag åkte med Pappa "födelsedags(barnet)" till honom också packade vi ner godis och dricka. Sedan gick vi, hon åkte vagn såklart ner till Vikbron och fikade lite godis och kollade på fåglarna! :) På vägen hem somnade hon, inte konstigt med hur många gånger jag stannade i uppförsbacken där vid Vikbron :p Hon somnade lite tidigt, men det gick bra hon vaknade som tur var inte innan klockan sju imorse i alla fall! ;)
Igår natt hände något som jag tyckte var så himla hemskt. Jag satt nere på toa och pinkade också hörde jag hur Tilde verkligen skriker MARIA. Så jag springer snabbt som tusan upp för trappen och frågar hur det är med henne och vad som hänt, hon skriker MAPPEN, nappen var borta, då tände jag lampan och alldeles bredvid henne låg nappen. :p Jag frågade om hon drömt en mardröm och vad som hänt i den och då svarade hon att det blev fel. Efter ett bra tag somnade hon om och jag somnade också.

Idag har vi sett på tv, sedan kom Kristian och vi har kutat upp och ner mellan växthuset och huset. Vid två tiden kom Fia och Berra, som är min Moster och hennes man, som är Tildes Mormor och Morfar. :p Sedan dess har jag inte gjort något vettigt tror jag. Varit lite med Kristian som ligger nere på mitt rum, medans jag sitter här uppe, såg lite på Wipeout förut, men annars har det inte hänt så mycket mer.

Nu ska jag gå ner till min sötFIS Kristian som inte mått så bra idag, han har varit lite bakis typ :p
Jag har suttit fast här vid datorn ett bra tag, framför olika bloggar. Men nu ska jag gå ner till min sötFIS som jag så gärna vill vara med, han kanske sover, men det gör inget, För att inatt så sover jag i alla fall bredvid honom <3 Jag älskar honom så enormt mycket.
Imorgon är det skola så nu blir det...
Go´natt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: