Blommskotts auktion

Varit på skolan idag, det var kyckling ringar med ris och curry sås till lunch :)
Jag har varit och pratat med studie yrkes vägledaren flera gånger idag, ställt en massa frågor både lite olika som bara ploppa upp i mitt huvud och om vad man ska gå för utbildningar om man vill bli barnmorska, funderar faktiskt starkt på att bli det nu. Om man ska bli barnmorska ska man först gå omvårdnads programmet i tre år, sedan sjuksköterska utbildning som också är treårig, sedan ska man jobba som sjuksköterska i minst ett år, sedan ska man gå en, ett och halvt årig barnmorska utbildning. Det verkar lite långt, men är det något jag ska bli, som tar långt tid, blir det nog barnmorska! :) Den sist nämnda barnmorska utbildningen finns som närmast i Umeå, men då fanns den så man kunde gå på distans :) 
Så var det med den skoldagen :p
Sitter hemma nu, gör lite skolgrejs, har rättat det jag skrivit om Frälsningsarmén, så nu ska jag nog skriva lite på "framtids drömmar" och sedan kanske läsa lite engelska glosor :)
Jag ska troligtvis följa med mamma upp till Gimåfors, så fort mamma har stängt affären :) Vi har ett hus i en liten liten by ute i skogen där. Klockan sju är det blommskotts auktion på bygdegården i Gimåfors ;) Blir nog trevligt, hoppas jag i alla fall. :)


Alla morgondagens blommor gömmer sig i frön som sås idag.

blomma


 
Kanske skriver mer när jag kommit hem, om jag kommer hem ikväll vill säga. Hoppas på det.
Hejsvejs!!
Anonym

barnmorska utbildningen finns inte som närmast i Umeå, för min syster ska börja gå den linjen i Sundsvall till hösten :P OM du menar efter gymnasiet.

PUBLICERAT DEN 2009-04-01 KLOCKAN 16:35:29
Maria, som äger bloggen :p

Jasså du, min studie yrkes vägledare sa idag att det var närmast till Umeå, och att det inte fanns någon barnmorske utbildning häromkring. Men däremot fanns sjuksköterske utbildningen i stan, som man enligt honom går efter omvårdnads programmet på gymnasiet. :p

PUBLICERAT DEN 2009-04-01 KLOCKAN 22:46:16
BLOGG: http://annamariaericajonsson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: