Om filmen Underkastelsen!

I klippet som jag skrev lite om häromdagen så pratades det om Stefan Jarls dokumtentärfilm Underkastelsen.

Här under kan ni se på trailern


Jag såg filmen Underkastelsen igår natt. Och nu vill jag köpa den och visa den för alla. Sådär energisk som jag kan bli när jag får höra om något viktigt alla bör veta om vår miljö. Mitt hjärta berättade att han sett någon dokumentärfilm där det berättades om en stad där det inte fötts en pojke på 20år.. Där låg det även en plastfabrik och spydde ut orenheter...

I filmen får vi blandannat höra talas om fiskar som föds med två könsorgan. Jag har redan inte ätit P-piller på några veckor och nu tänker jag verkligen inte starta med det igen, undra om det finns miljövänliga kondomer.. Det blir ett senare projekt att läsa på om det.

Efter att jag sett filmen vill jag inte ha barn, eller jag vill fortfarande ha barn, men jag vill avgifta mig från alla kemikalier i min omgivning innan jag blir med barn. När ett barn ligger i sin mammas mage får hen en hel coctail av kemikalier i sig.

Nu vill jag flytta ut i ett hus som är byggt av och endast innehåller miljövänliga saker. Naturmaterial och liknande, några solceller ska jag ha. Fast ingen plast. Ett dass, och en jävla massa träd, buskar, grönsaker och bärris ska jag ha runt omkring mig. Och en vattenkälla. Långt upp i skogen ska huset ligga, ingen ska åka förbi eller i närheten och spruta ner med avgaser. Jag kanske hade behövt en häst för att få några hästkrafter att dra fram saker med.

Sedan ber jag alla att inte släppa ut en massa kemikalier i vårat vatten, för vatten kommer alltid tillbaka, vad ska våra barnbarnsbarn tänka om sina förfäder egentligen..

Nu ska jag gå på lunch, fast det finns ingen ekologisk mat på skolan. Jag vill inte förgiftas mer nu...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: