En vit långkjol =)

Jag har gått i långkjolstankar ett tag nu, har varit jätte sugen på att skaffa en vit långkjol, och igår fann jag tre super duper fina, och köpte en.
Kjolen är super fin i verkligheten! ;)

Fast nu i efterhand så tänker jag på var och under vilka förhållanden den är tillverkad. Jag skulle vilja ha endast ekologiska och miljövänliga kläder. Fast när jag sitter och letar det hittar jag inga som är superfina, eller så hittar jag kläder i fel färger och det är oftast ganska dyrt. Jag kanske letar på fel ställen.
Hampisfären hade ett stånd på Urkult i somras. Där har de ju miljövänliga hampakläder, fast de är inte heller gratis. Jag vill verkligen vara så miljövänlig som möjligt även när det gäller kläder, fast det är väldigt svårt om jag inte vill lägga en månads matpengar på ett, högst två plagg.

Det känns som att det är gifter efter färgningen av kjolen kvar i den nu, så jag vill tvätta den. Pappa har berättat om nå program han såg där de som jobbade med att färga kläder hade hemska förhållande att jobba efter, eftersom att det är såpass farligt.

Här har ni en länk till Kemikalieinspektionens artikel om Kemikalier i kläder och andra textiler.
Sara

Ja man längtar efter massa grillat hela sommaren =)

PUBLICERAT DEN 2012-03-13 KLOCKAN 06:08:10
BLOGG: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: