För vilka skulle jag kunna göra mest skillnad?

Idag så såg jag på en film om krig, och utnyttjandet av barn, sedan läste jag ett blogginlägg om fri-abort och att det inte finns någon vettig sexualundervisning, och frånvaron av preventivmedel i olika länder.

Sedan kom jag på att jag så småningom ska starta ett UF-företag i skolan. Jag har tänkt sälja något egentillverkat, och nu kom jag på att jag skulle vilja ge pengarna till något bra projekt, fast vilka människor ska jag stötta?


Maskrosbarn är ju något bra, en släkting sköter om ett ställe som ger utsatta kvinnor, hemlösa och missbrukare, i Stockholm hjälp, barnhemmet i Indien gör något bra. Vem eller vilka människor ska jag egentligen hjälpa. Ska jag stödja någon eller några så vill jag känna pang, det här är verkligen rätt!

När jag såg på filmen om krig så kände jag direkt att jag ville beställa hem ett sånt där sprida-vidare-kit, eller stödja varje månad, fast så gjorde sig verkligheten påmind, jag får 1050 kr i månaden, egentligen, och det är mindre än vad hyran är på, fast det går ju runt ändå med hjälp av mor och far. (Det känns inte riktigt som världens miljövänligaste grej att sätta upp massa papper överallt heller, som jag förstod att de ville göra blandannat ungefär.)

Jag har alltså inte råd att skriva upp mig på månadsvisa betalningar.

( Ett kvälls, och helg jobb funderar jag på att skriva upp mig på i framtiden. Fast det hör egentligen inte hit. )


Bildlänk1
Länk till bild 2 och 3
leila

Och här hittade jag min bild :) Kul tycker jag. Nu ska jag läsa lite vidare här hos dig

Ha det gott/leila

PUBLICERAT DEN 2012-09-06 KLOCKAN 19:08:04
BLOGG: http://ladyley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: