Idiotisk-fick-knivs-öppnare..

Jag somnade efter middagen idag och sov i några timmar så nu är jag lite halv pigg och kan inte somna om.
Så jag tänkte försöka borsta katten lite eftersom att han har fått såna tovor efter att jag badat honom. Kasper blev rätt så less efter en stund så projektet får senareläggas tills jag får hjälp. Han är himla svår att borsta under magen och jag är så rädd efter att han första gången jag borstade honom lyckades klösa mig i fingret, som jag ryckte upp, så han fastnade och jag fick trycka ner och dra ur klon. Det gjorde ont som bara den och jag blödde väldigt mycket med tanke på att "såret" var stort som ett nålstick.. Ont gjorde det efteråt också, i några dagar..

Kasper mjauade och var hungrig efter borstningen och torrfodret är slut, och istället för att köpa nytt billigt på Coop så väntar jag tills jag kommer till djuraffären och kan köpa dyrfoder åt honom, sånt där för kastrerade katter. Fast det gjorde inte Kasper mindre hungrig att jag tänker köpa dyrfoder åt honom imorgon, så jag fick ge mig på uppdraget att öppna en tonfiskburk åt honom, vadå uppdrag? kanske ni nu tänker.
Jo det är nämligen så att vi inte har hunnit/(kommit ihåg) att införskaffa någon burköppnare i detta hushåll. Och istället för att väcka hjärtat mitt och fråga om hjälp så fick jag försöka mig på att öppna med burköppnargrejen som sitter på fickkniven, det gick sådär, för den ser inte ut som en vanlig burköppnare.. Jag måste ha vänt den åt fel håll för det började lukta tonfisk utan att jag såg något hål uppepå.. Hålet vart i sidan, så nu har jag kämpat och kämpat och efter kanske en kvarts kämpande(som kändes som en evighet) äntligen fått ut lite tonfisk åt kattstackaren.
Den misslyckade burköppningen.. :P
haha, ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, men nu bör jag snart försöka somna ändå, Godnatt! =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: