Du är inte trasig, du behöver inte fixas, å nej nej!

Jag blir både arg och ledsen när jag hör om unga människor som vill förstora eller förminska något på deras kroppar. Att vi aldrig kan vara perfekt. Att vi aldrig kan vara nöjd med oss själva, alltid hitta fel.
Jag tror inte att det kan vara så jävla hälsosamt för kroppen att klippa och klistra, att spruta in lite botox eller silikon, att äta pulverdrycker och träna. Nu ganska nyligt var det ju på nyheterna också om några bröstimplantat som någon insett var farliga.
Detta skönHETSideal är inte bra.
Kvinnor ska tydligen vara supersmala och männen ska ha tränat brösten och fixat magrutor på den här säsongens badmode från hm, verkar det som.
Jag tycker inte att det är bra att idealet är att vara supersmal. Jag hade inte tyckt att det vore bättre om idealet var att vi skulle varit supertjock, ej heller om idealt varit att vi ska vara mittemellan, jag tycker att det borde visas modeller i alla storlekar, så att kläderna eller underkläderna eller vad det nu må vara kan tilltala människor i alla former och storlekar.
Jag tycker synd om alla dessa killar och män som tränar för att se ut som en riktig man... Hur nu män ser ut, alla ser ju fan olika ut. Jag tycker synd om alla dessa tjejer och kvinnor som tränar för att se ut som modeller, för att följa idealet, för att se ut som det männen som tittat i porrtidningar sett.
Och nu kom jag på att fundera på en annan sak, finns det porrtidningar med män i? Jag tror inte jag sett någon någongång, är det någon som gjort det får du gärna kommentera och berätta det. Är det någon som har något att säga till om i överhuvudtaget om porr eller vad som helst får du också kommentera förstås!
Nu ska jag strax iväg på årets första Yoga, Ha det bra och kom ihåg att du är helt perfekt som du är. I alla fall till utseendet, är du en dum människa kanske du behöver ändra på det förstås.
Nu får ni lyssna till Kapten Röds låt Trasig
Malin/ Ung mamma till Tvillingar

Svar: Vad kul att du har hittat till min blogg! Hoppas du kommer fortsätta följa den!..

Då du e en av de få som sagt vad du vill läsa om..

SÅ kommer jag börja skriva mer om hur det är att vara tvillingmamma O hur det är att ha Tvillingar.. Jag ska göra mitt bästa!. LOVAR!!:)..



Ja ang utelåsta.. Ja det är en rätt rolig historia när man läser den, Kan tänka mig många fick sig ngr goda skratt iaf!.. Men ärsch... Måste juh bjuda på sig själv ellerhur??;)... Och det lät kul.. Men fy fan vad kallt det vart:P...



Låten Genom Eld & Vatten e en bra & Fin låt!. Många säger att jag låter som hon ena tjejen som sjunger när jag sjunger o anstränger mig:P Men det tror jag inte på..^^.Haha.. Ang att vara blåögd.. Nej kanske inte jätte dåligt.. Men det är dåligt o vara det, när man tror gott om allt o alla, O sen bli ner stampad pga man trott o litat på dom m.m!.



Ang, Personligtränare!. Ja det ska bli kul.. Jag läängtar!:) jag har ALDRIG motivationen.. MEN nu har jag gett mig FAN på att jag ska börja O klara detta. Ska lyckas gå ner mina 25-30 kilo :DL



Jag bor nere i lilla SKÅNE :P Landskrona för att vara helt hundra..:P.



Hoppas du fick dom svar du ville!!

& Hoppas jag kommer få se mer av dig o din blogg o Dina kommentarer!!:)



Kram Malin/ ung Tvillingmamma!

PUBLICERAT DEN 2012-01-12 KLOCKAN 20:33:39
BLOGG: http://sweetnezblogg.blogg.se/
Karin

hejsan.

jag kan inte fatta att dom vill förstora bröst mm,

men jag skulle vilja förminska min byst för att dom är tunga och jobbiga och de känns i ryggen om jag får de igenom då går livet enklare för mig, slippa att känna av ryggen mm. kram

PUBLICERAT DEN 2012-01-12 KLOCKAN 22:03:02
Malin/ Ung mamma till Tvillingar

Hej !! =)

Har frågestund nu i min blogg nu & under helgen, Passa på att fråga precis ALLT du vill veta,Eller är Nyfiken på.. Alla frågor är tillåta!, Så kolla bloggen O ställ just din/dina frågor..Jag svarar på alla frågor!



Ps svaren på frågestunden kommer enbart upp om det är minst 10 som ställer frågor!.. ds..



Ni kommer direkt till inlägget på : http://sweetnezblogg.blogg.se/2012/january/fragestund-1.html



Kram Malin/ Ung TvillingMamma...

PUBLICERAT DEN 2012-01-12 KLOCKAN 22:40:19
BLOGG: http://sweetnezblogg.blogg.se/
Marielle

Varför ser du det som så fult med skönhetsutveckling i form av ex. operationer, förändrad kost & träning? Varför fult att förändra sitt utseende? Förmodar att du inte har samma syn på inre utveckling. Som att bli klokare, mer bildad, bättre på sina talanger.. Vad gör yttre förändring fel & inre förändring bra?

PUBLICERAT DEN 2012-01-13 KLOCKAN 07:09:19
BLOGG: http://jungeljerta.blogspot.com/
mika

fast nu lyfter du ju fram de bilderna ännu mer istället för att visa bra kroppar, eller?

PUBLICERAT DEN 2012-01-13 KLOCKAN 12:55:28
BLOGG: http://www.dan-syndrom.se
Maria Jontasdotter

Malin; Ja jag får ta och titta in igen då. =)



Karin; Ja när människor vill göra operationer för att inte få exempelvis ryggproblem kan jag förstå det. Det jag inte gillar är detta ideal om hur vi ska se ut!



Marielle; Jag ser det inte som fult med skönhetsutveckling. Jag blir bara väldigt ledsen när det finns ideal om hur vi ska se ut och människor känner att de behöver operera sig för att bli vacker.



Mika; Jag visar bilder som finns på hm,s badklädes sidor. Vilka kroppar är det som är BRA då? Alla kroppar är väll bra, det är de sjuka idealen som jag hatar.

PUBLICERAT DEN 2012-01-13 KLOCKAN 16:00:50
BLOGG: http://annamariaericajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: