Sanningen är

Miriam

Hej och tack för kommentaren! Som svar ´på din fråga, självklart kan pojkar vara i hennes flickrum! Hennes storebror är ju en av dem som kommer vilja leka där med, tanken är eftersom hon har det större rummet att där ska vara plats mer för lek så som kojor och annat kul som även vår son Sanny även ska känna sig inbjuden till, vare sig jag väljer rosa eller blått i färgval. Nu tror jag inte du missuppfattade det så pass utan du hakade nog mer upp dig på att jag använda ordet flickrum istället för barnrum.. Anledningen var enbart för att det var just ett rum åt en flicka jag ska göra och ville skriva om, alltså skulle jag egentligen skriva rum åt Isa, men tänkte inte så långt att det skulle behöva tolkas som att jag "stoppar barnen i olika fack" Eftersom du inte heller känner mig så förstår jag att du tolkade det så bara genom att läsa just det inlägget. Tråkigt, när jag själv vet hur vi funkar här hemma och att jag ALLTID försöker jobba med min son om att det är okej att "Killar gör sånt också, killar får leka med dockhus och killar behöver verkligen inte klippa sitt hår kort, Nej det är inte bara tjejer som kan sätta upp håret i tofs, ja killar kan ha vilken färg de vill på sig och jo Sanny kan vem som helst heta" Mycket sådana frågor har vi här hemma fått möta med vår son tex, då mycket tyckande från dagis och andra ställen kommer vareviga dag. Men nu handlade inte just detta inlägget om det, utan jag tog förgivet att jag inspirerades just nu att göra ett rum åt MIN flicka, inte att det måste vara åt just flickor.. hur än luddigt det låter så hoppas jag du förstår mig, för jag förstår vad du säger helt klart! Ha det bra/ Miriam

PUBLICERAT DEN 2012-01-18 KLOCKAN 16:26:37
BLOGG: http://bambissyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: