Jag duger, eller vänta, jag är nog tamefan perfekt som jag är!

Det är inte det att jag tycker att det är fult att förändra sitt yttre. Det är det att vi inte borde behöva känna att vi inte duger som vi är. Att det alltid finns något att förbättra. Det har gått för långt när till och med småbarn tänker på vikten och bantar.

Alla storlekar och former ska vara tillåtna. Om det hade varit så hade vi inte behövt sett all reklam överallt på hemsidor och i tidningar och på tv,n om hur mycket olika personer gått ner med hjälp av olika metoder. Visst är det bra att det finns hjälp att få för de som vill gå ner i vikt, men vi ska inte behöva gå ner i vikt för att bli nöjda med oss själva. Jag vet att det kan vara svårt för smala människor att gå upp i vikt också, och det finns inte speciellt mycket tips ute eller i tidningar om dessa människor vill ha hjälp med att gå upp i vikt.
Hade det inte varit underbart om vi inte hade några storlekar eller moden att följa, om vi bara bodde i varsin tygtrasa och var helt perfekta precis som vi är.
Jag ska inte ljuga, Visst vill jag gå ner i vikt, eller egentligen bryr jag mig inte om vikten, det är magen som sticker ut när jag sitter ner som jag vill ha bort. Fast jag önskar att det inte vore så, jag önskar att jag och alla andra människor skulle kunna vara nöjd med hur vi ser ut. Oavsett hur vi ser ut. Inte är det hälsosamt med sjukligt över- eller underviktiga, fast vissa människor har jätte hög ämnesomsättning, och andra har det inte.
Du kan inte se på en människa om den lever hälsosamt eller inte. Det är så grymt olika från person till person.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: