Om det inte är meningen att jag ska äta dig...

varför är du då gjord av kött??

Ibland ser jag människor som har t-shirts med tryck där det står, "Om man inte ska äta djur, varför är de då gjorda av kött?" Och då kan jag känna lite "Om vi inte ska äta människor, varför är vi då gjorda av kött?"

Varför blir det sånt rabalder när något djur råka tugga lite på en människa för, om det är så himla fritt fram för oss människor att tugga på djur när som helst.

Idag såg jag den här bilden, och tänkte på detta fast inte om tjejer utan om människor!!

Det finns människor som säger till mig när jag berättar att jag inte äter industriproducerat kött, "Det är ju det naturligaste som finns, om det inte var meningen att vi skulle äta djur, varför är de då gjorda av kött?" Visst det kanske var det naturliga för en himla massa år sedan, fast då levde ju djuren naturligt också, det gör de inte idag!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: