En snippa

mutta, vulva eller fitta.

Jag köpte för några veckor sedan en glammutta från Anja och jag har fått blandade reaktioner. Allt från "vad är det där?", "Å vilken häftig och fin" till "Usch, det ser ut som en gammal slapp fitta".


bildlänk

Japp, jag tycker att den är fin. Annars hade jag inte burit den. Varför jag använder den? Jag vill inte att alla kvinnors underliv ska ses som något äckligt. För en människa av det manliga könet är det oftast mer accepterat att ta på sitt underliv. Hålla handen i brallorna liksom. Medans det kvinnliga underlivet är något som vi inte ska ta på och tar vi på det ska vi tvätta händerna.. Redan som små barn.

Det är lite roligt när människor säger "Vad är det där?". Ser du inte det svarar jag då. "Äre det" får jag då höra. Japp det är det. Tror det eller ej. Du ser ett kvinnligt könsorgan.

Okej du tycker att det ser ut som en gammal slapp fitta och är äckligt. Jag tycker att den påminner om något som flyger. En fjäril. Smycket är gjort i cernitlera och det är lika äckligt som ditt halsband i silver eller vad det nu må vara. Alltså inte äckligt alls!

Männen vet också oftast hur deras snoppar ser ut. Dem jämför och mäter och kvinnor vet ungefär att det finns ett hål som det kommer pink ur. Okej lite överdrivet faktiskt. Det är inte så många kvinnor som vet hur deras fitta ser ut i alla fall. De vet inte hur en fitta brukar se ut eller att dem faktiskt ser väldigt olika ut allihopa.


Här är länkar till inlägg som Anja skrivit om smyckena, deras syften och formen och tanken bakom, hennes tankar angående smycket. :)

Första tanken om en snippverkstad

Första vulvorna

Vulvorna har blivit till glammuttor och finns nu till försäljning :)

Varför glammuttorna ser ut som de gör

Och sist men inte minst några nua glammuttor och just nu är jag väldigt sugen på B04an, bara det att jag önskar det vore en lila plopp i mitten också. :) Vad tycker du Mamma? ;)
Mamma

Jag tycker att det räcker med en mutta så länge men den andra va åxå fin.Puss/Mamma

PUBLICERAT DEN 2011-10-12 KLOCKAN 14:12:28
Anaiah

Vilket härligt blogginlägg! Tackar å det varmaste för länkkärleken!



/Anja

PUBLICERAT DEN 2011-10-12 KLOCKAN 18:44:00
BLOGG: http://anaiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: